-
Morāles problēmas un to raksturojums. Iespējamie problēmu risinājumi
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Morāles raksturojums | 4 |
1.1. | Morāles nozīmīgums | 4 |
1.2. | Eiropeiskās morāles pamati | 5 |
2. | Morāles izpausmes būtiskākie elementi | 6 |
2.1. | Brīvības jēdziens | 6 |
2.2. | Darba nozīme | 6 |
2.3. | Tikuma nozīme | 6 |
2.4. | Kopdzīves ētika un feminisma aspekti sociālajā | dzīvē 7 |
2.5. | Globālā ētika | 8 |
2.6. | Zinātne – morāle un ētika - ekonomika | 9 |
2.7. | Fromms – sabiedrības brīvība | 9 |
2.8. | Freids – kultūra un agresija | 10 |
3. | Ētikas un morāles esošā situācijas uzlabošanas iespējas | 10 |
3.1. | Morāles vērtību uztvere mūsdienu sabiedrībā | 10 |
3.2. | Dusmas un piedošana | 11 |
4. | Iespējamās morāles problēmas Latvijā un to risinājumi | 12 |
4.1. | Valsts pārvaldes modernizācija | 13 |
4.2. | Ētiskas rīcības veicināšana valsts pārvaldē | 13 |
4.3. | Ētikas klimata vērtējums | 13 |
4.4. | Atbildīgās personas par ētiku valsts pārvaldē noteikšana | 14 |
4.5. | Atklātības un caurredzamības principu ievērošana valsts pārvaldē | 14 |
4.6. | Dažādu interešu konflikta formu regulējums | 14 |
4.7. | Informācijas nodrošināšana | 14 |
4.8. | Kontrole | 14 |
Secinājumi | 15 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 16 |
Morāle neattiecas tikai uz to, ko mēs apgūstam un kā izturamies; tā attiecas uz cēloņiem, kādēļ mēs darām to, ko darām. Ja personība netiek pilnveidota, tad pastāv iespēja zaudēt tik vērtīgo spēju dzīvot pilnvērtīgi.
Laime, panākumi, jaunrade, spēja rīkoties izlēmīgi, dabiska pašpaļāvība, prasme būt līderim nav tikai teorētiski iegūtās zināšanas. Tie ir mērķi, kurus palīdz sasniegt morāle.
Mūsdienu izglītības sistēma un kultūra pārsvarā rosina lielāku interesi par pagaidu un ilgtermiņa patiesībām, nevis mūžīgām patiesībām. Amerikāņu filozofs Kens Vilbers uzskata, ka mūsdienu kultūra pat veicina fragmentāru un nepilnīgu sevis apziņu. …
Morāle neattiecas tikai uz to, ko mēs apgūstam un kā izturamies; tā attiecas uz cēloņiem, kādēļ mēs darām to, ko darām. Ja personība netiek pilnveidota, tad pastāv iespēja zaudēt tik vērtīgo spēju dzīvot pilnvērtīgi. Laime, panākumi, jaunrade, spēja rīkoties izlēmīgi, dabiska pašpaļāvība, prasme būt līderim nav tikai teorētiski iegūtās zināšanas. Tie ir mērķi, kurus palīdz sasniegt morāle. Mūsdienu izglītības sistēma un kultūra pārsvarā rosina lielāku interesi par pagaidu un ilgtermiņa patiesībām, nevis mūžīgām patiesībām. Amerikāņu filozofs Kens Vilbers uzskata, ka mūsdienu kultūra pat veicina fragmentāru un nepilnīgu sevis apziņu.
