Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.10.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 18 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 1.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 2.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 3.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 4.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 5.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 6.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 7.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 8.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 9.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 10.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 11.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 12.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 13.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 14.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 15.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 16.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 17.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 18.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 19.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 20.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 21.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 22.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 23.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 24.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 25.
  • Referāts 'Reklāmas informatīvi sociālā ietekme uz 13-16 gadus veciem jauniešiem', 26.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  Reklāmas vēsture    7
2.  Reklāmas ietekme    8
2.1.  Manipulācijas veidi    8
2.2.  Sabiedrības atzinums, jeb ”social proof”    11
3.  Reklāmas ietekme uz atsevišķām iedzīvotāju grupām    14
3.1.  Reklāmas ietekme uz skaistuma standartiem un sievietēm    14
3.1.  Reklāmas ietekme uz bērniem un jauniešiem    16
4.  Anketas rezultātu analīze    19
  Secinājumi    26
  Literatūras avotu saraksts    27
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
Zinātniski pētnieciskajā darba mērķis bija noskaidrot reklāmas ietekmi uz 13 līdz 16 gadus veciem jauniešiem un viņu ikdienu, produktu izvēli un pašvērtējumu. Tika pētīta un izzināta reklāmas ietekme uz cilvēkiem. Lai arī netika izvirzīta hipotēze, balstoties uz literatūras avotos iegūto informāciju, tika izdarīti pieņēmumi un ar anketēšanas palīdzību, daži tika apstiprināti, daži apgāzti.
Pēc šī zinātniskā darba izstrādes, darba autors secina, ka reklāmas nav tikai krāsainas lapiņas, vai klipi aicinot mūs iegādāties jaunu produktu, bet gan kultūras sastāvdaļa, kas spēj diktēt gan modi, gan ietekmēt cilvēku lēmumu pieņemšanu cilvēkam to pat neapzinoties. Ar dažādiem trikiem un manipulācijas veidiem reklāmas patērētājos spēj radīt jaunas asociācijas vai aizskart jūtas, lai panāktu, ka pircējs izvēlēsies tieši konkrēto produktu.
Trešajā nodaļā tika aplūkota reklāmu ietekme uz bērniem un jauniešiem, kur uzsvars tika likts uz slēpto reklāmu, reklāmas izvietojumu un reklāmas aģentūru vēlmi panākt, ka bērni un jaunieši apstrādā reklāmas sniegto informāciju zemapziņas līmenī. Aptaujā tika noskaidrots, ka lielākā daļa jauniešu uzmanību reklāmām nepievērš, vai pievērš reti. Tomēr jautājumos, kuri tika saistīti ar reklāmas manipulācijas veidiem, piemēram, septītais vai astotais jautājums, liela daļa aptaujāto atbildēja apstiprinot vairāku autoru, piemēram Helēnas Povelas (Helen Powell (6)) un Samuela Huma (Samuel Hum (17)) izteiktos apgalvojumus, ka sabiedrība un patīkamas asociācijas motivē mūs iegādāties konkrētos produktus. Šādi rezultāti pierāda sabiedrības atzinuma, jeb “social proof” esamību. Šādi aptaujas rezultāti pierāda, ka neapzinoties, mēs tiekam pakļauti reklāmas ietekmei un uzķeramies uz tās trikiem.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants