-
Akciju sabiedrības "Madara Cosmetics" tirgus izpēte
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Iss apraksts | 4 |
1.1. | A/S «MADARA COSMETICS» leģenda | 4 |
2. | Mārketinga makrovide | 6 |
2.1. | Demogrāfiskais faktors | 6 |
2.2. | Ekonomiskais faktors | 7 |
2.3. | Socialkultūrais faktors | 8 |
2.4. | Zinātnes, tehnoloģijas un tehnikas faktors | 8 |
2.5. | Politiskais un tiesiskais faktors | 9 |
2.6. | Apkārtējās vides (dabas) faktori | 9 |
2.7. | Starptautiskais faktors | 10 |
3. | Mārketinga mikrovide | 12 |
3.1. | Pircēji | 13 |
3.2. | Konkurenti | 13 |
3.3. | Piegādātāji | 13 |
3.4. | Starpnieki tirgū | 14 |
4. | SVID analīze | 15 |
Secinājumi | 19 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 20 |
Daļa ārējo draudu ir gandrīz katra uzņēmēja bieds – iedzīvotāju labklājības līmeņa pazemināšanās un nodokļu paaugstināšana negatīvi ietekmētu arī A/S «MADARA COSMETICS». Savukārt patērētāju pārorentēšanās uz ķīmisko kosmētiku negatīvi ietekmētu A/S «MADARA COSMETICS» kā ekokosmētikas ražotājuzņēmumu. Vēl nopietns drauds ir ražotās ekokosmētikas citā valstī un tās zemās cenas – cenu atšķirība ir pat vairākas reizes.
Stratēģijas:
Pārliecināt patērētājus par patiešām augsto produktu kvalitāti [izskaidrot ECOCERT standarta nozīmi], nepieļaujot viņu pievēršanos ķīmiskajai kosmētikai
Izmantot labo zīmola reputāciju cīņai ar konkurentiem no citam valstīm
Cenu pazemināšana, lai palielinātu konkurētspēju ar ražoto ekokosmētiku citas valstīs
Paplašināt produktu sortimentu, lai pārliecināt patērētājus lietot dabisko kosmētiku, nevis ķīmisko kosmētiku
Secinājumi
1) A/S «MADARA COSMETICS» ir jauns uzņēmums, kas jau no tā dibināšanas brīža strādā ļoti veiksmīgi – tas ir izveidojis sev lielu iekšējo spēku, un izmanto visas iespējas, ko tam sniedz ārējā vide.
2) Uzņēmuma stiprākā puse ir ļoti kvalitatīva, dabiska produkcija.
3) Par A/S «MADARA COSMETICS» galveno vājumu uzskatāmas produkcijas augstās cenas.
4) A/S «MADARA COSMETICS» ir vienīgais ekokosmētikas ražotājs Latvijā, taču tam lielu konkurenci sastāda citas valstīs ražotā, daudz lētākā biokosmētika.
5) Uzņēmuma neto peļņa pieaug pat ekonomikas lejupslīdes periodā, kas noteikti ir labs rādītājs.
…
Katra uzņēmuma svarīga īpašība ir elastīgi reaģēt uz pārmaiņām apkartēja vidē. Tādēļ uzņēmējiem jābūt kompetentiem izvēlētāja darbības sfērā – jāprot sadalīt resursi, organizēt mārketinga darbību, nodibināt stabilas partnerattiecības ar piegādātājiem, no kuru darbības ir atkarīga preču piegāde, to kvalitāte un izmaksas. Par kursa darba tēmu izvēlējos tirgus izpēti A/S «MADARA COSMETICS», viena no stabilākajiem uzņēmumiem Baltijas valstīs un viens no lielākajiem kosmētikas ražotājiem Latvijā. Šī kursa darba mērķis ir A/S «MADARA COSMETICS» tirgus izpēte. Lai to izpētītu, tiks analizēta uzņēmuma iekšēja un arēja vide, sastādītā SVID analīze, ka arī izdarīti secinājumi. Mērķa sasniegšanai tiks izmantoti dažādi resursi, gan marketinga un ekonomikas literatūrā, gan Centrālas statistikas datu bāzes, gan dažādi Interneta avoti.
