-
Tirdzniecības veicināšanas būtība un nepieciešamība uzņēmumā
Kā redzams attēlos 2008.gads ir bijis tas periods , kad bijis vislielākais apgrozījums salīdzinot ar citiem gadiem šajā laika posmā. Tieši 2008.gads ir tas gads , kad tika ieviestas visiem plaši pazīstamās Paldies kartes. Autore vēlas uzsvērt šīs Paldies kartes ietekmi uz Maximas tirdzniecības veicināšanu uzņēmumā. Jo , iespējams, tieši pateicoties šai kartei, laikā, kad ļaudis piemeklējot krīze, ar Maximas karti bija iespēja un vēl joprojām ir daudzas lietas iegādāties krietni lētāk un izdevīgāk, saņemot arī mazu labumiņu sev, un pēc kāda laika to iztērēt atkal iepērkoties.
Uzņēmums Maxima arī ļoti aktīvi iesaistās dažādās sabiedriskajās aktivitātēs. Kā pēdējās un populārākās varam minēt dalību Lielajā Talkā un nelaimē nonākušajām ģimenē, precīzāk, izplatot šīs glābēju pakas, tās uzkrājot un nogādājot tās tiem, kuriem tās ir vajadzīgas. Vēl pirms neilga laika kādai ģimenei uguns nelaimē cieta māja un viss piederošais kustamais īpašums, un tieši Maxima bija tā, kas ātri reaģēja un nodrošināja ģimeni ar nepieciešamajām precēm.
Spiežot pēc visām Maxim aktivitātēm sabiedrības labā, autore secina, ka Maximas tirdzniecība stikls ir ļoti ieinteresēts savu klientu labklājībā un ērtības nodrošinājumā. Rūpējoties gan par sakārtotu vidi , gan arī par tādu elementāru lietu, kā pārtikas nodrošinājums mazturīgākajām ģimenēm. Tirdzniecību mēģinot veicināt ar dažādiem piedāvājumiem, akcijām, lojalitātes kartēm un prezentācijām.
…
Reklāma- mērķis ir padarīt cilvēku par pircēju un pārliecināt, ka tieši reklamējamās preces viņam trūkst. Ja reklāma ir pārdomāti izveidota, ietverot dažādus psiholoģiskus momentus, tad uz šā „āķa uzķeras” daudzi cilvēki un nopērk arī tādas preces, kas viņiem nemaz nav vajadzīgas. Reklamēšana vienlaikus iedarbojas uz lielu auditoriju, jo parasti reklāmai izmanto masu informācijas līdzekļus – avīzes, žurnālus, radio, televīziju, kino, arī pastu, transporta līdzekļus, ēku fasādes, ielu afišu izkārtnes, dažādus izdales materiālus. Tā kā preces ir atšķirīgas, tad arī to reklamēšanai tiks lietoti dažādi reklāmas līdzekļi. Ieraugot reklāmu, pircējs vispirms tiek informēts par preci, tālāk jau seko grūtāks uzdevums, jo tas saistās ar pārliecināšanu. Tikai tad, kad notikusi pārliecināšana un pircējs ir pieņēmis lēmumu nopirkt preci, jūsu reklāma ir „kritusi auglīgā augsnē” un jūs varat cerēt, ka tiks izdarīts pirkums. Domājot par reklāmu, jāievēro četri posmi: informēšana, pārliecināšana, lēmuma pieņemšana, pirkuma izdarīšana. Reklāmā informē ne tikai par preces vai pakalpojuma labajām īpašībām un priekšrocībām, bet arī tiek nostiprināts firmas vārds.
