• Bērna vecumposmu raksturojums - pirmsskolas un jaunākais skolas vecums

     

    Eseja4 Pedagoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.11.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Bērna vecumposmu raksturojums - pirmsskolas un jaunākais skolas vecums', 1.
  • Eseja 'Bērna vecumposmu raksturojums - pirmsskolas un jaunākais skolas vecums', 2.
  • Eseja 'Bērna vecumposmu raksturojums - pirmsskolas un jaunākais skolas vecums', 3.
  • Eseja 'Bērna vecumposmu raksturojums - pirmsskolas un jaunākais skolas vecums', 4.
  • Eseja 'Bērna vecumposmu raksturojums - pirmsskolas un jaunākais skolas vecums', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Bērnus uzņem bērnudārzos, tajos ar bērniem pirmsskolas vecumā strādā pedagoģiski sagatavotas audzinātājas pēc Izglītības ministrijas apstiprināta programmas.
Šim vecuma posmam ir izšķiroša nozīme bērnu intelektuālajā attīstībā. Lielas pārmaiņas šajā laikā notiek ar personības attīstības bioloģisko bāzi – galvas smadzenēm. No dzimšanas līdz septiņu gadu vecumam smadzeņu masa palielinās apmēram četras reizes, bet visā pārējā cilvēka mūžā tā pieaug tikai par vienu ceturto daļu.
Arī tagad bērns dzīves pieredzi apgūst galvenokārt atdarināšanas ceļā. Tomēr tā vairs nav tikai reflektoriska atkārtošana, bet tajā jau iesaistās agrāk uzkrātā pieredze, un redzētais vai dzirdētais tiek atdarināts mazāk vai vairāk pārveidotā variantā. Bērns aizvien vairāk sāk apzināties savus rīcības mērķus un motīvus, mācās un pieradinās sevi kontrolēt un apvaldīt savas tieksmes, kā arī ievērot citu cilvēku vajadzības un intereses. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants