-
Atbalsts pedagogu emocionālajai veselībai
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 4 | |
1. | Emocionālā veselība | 5 |
1.1. | Emocionālās veselības nozīme cilvēka dzīvē | 5 |
1.2. | Galvenie emocionālās veselības traucējumu cēloņi | 6 |
1.3. | Veidi kā rūpēties par savu emocionālo veselību | 7 |
2. | Prasības mūsdienu pedagogam psiholoģiskās kompetences jomā attiecībā pret sevi | 8 |
3. | Iemesli, kāpēc pedagogiem būtu nepieciešams emocionālais atbalsts | 9 |
3.1. | Problēmas, ar kurām pedagogi savā darbā saskaras | 11 |
3.2. | Kā pedagoga emocionālais stāvoklis ietekmē viņa profesionālo darbību | 12 |
4. | Pedagogiem pieejamais atbalsts/resursi emocionālās veselības veicināšanai | 13 |
5. | Veidi, kā varētu pedagogiem sniegt emocionālu atbalstu | 14 |
6. | Intervijas analīze | 15 |
Secinājumi | 17 | |
Izmantotā literatūra | 18 | |
Pielikumi | 19 |
Secinājumi
1. Pedagogiem ir nepieciešams emocionālais atbalsts.
2. Emocionālā veselība ietekmē dzīves kvalitāti.
3. Par emocionālās veselības traucējumiem var liecināt fiziskā pašsajūta.
4. Par emocionālo veselību jāparūpējas laicīgi, lai neattīstītos nopietnākas psiholoģiskas problēmas.
5. Darbs ir viens no galvenajiem faktoriem, kas ietekmē indivīda emocionālo veselību.
6. Pedagoga profesijā ir augsti standarti psiholoģiskās kompetences jomā.
7. Pedagoga darbs var būt ļoti daudzpusīgs un ļoti atbildīgs.
8. Pedagogi darbā nereti sastopas ar problēmām, ar kurām paša spēkiem nespēj tikt galā.
9. Pedagoga nestabils emocionālais stāvoklis negatīvi ietekmē viņa profesionālo darbību.
10. Latvijā pedagogiem pagaidām nav pieejams emocionālais atbalsts.
11. Tēma par emocionālā atbalsta nepieciešamību pedagogiem tika aktualizēta galvenokārt pēc covid – 19 pandēmijas sākuma.
…
Darbā apskatīta emocionālās veselības nozīme cilvēka dzīvē un skolotāja profesionālajā darbā, pierādīta hipotēze, ka pedagogiem nepieciešams nodrošināt emocionālo atbalstu
