Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Brīvības atņemšanas iestāžu veidi | 5 |
2. | Pamatnoteikumi brīvības atņemšanas iestādēs | 6 |
3. | Soda krimināltiesiskais raksturojums | 7 |
4. | Soda izpildes noteikšana | 14 |
4.1. | Soda izpilde slēgtajos cietumos | 15 |
4.2. | Soda izpilde daļēji slēgtajos cietumos | 18 |
4.3. | Soda izpilde atklātajos cietumos | 20 |
4.4. | Soda izpilde audzināšanas iestādēs nepilngadīgajiem | 21 |
Nobeigums | 23 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 26 |
Saskaņā ar Sodu izpildes kodeksa 5. pantu „tiesu spriedumus par brīvības atņemšanu izpilda Latvijas Republikas Iekšlietu ministrija. Brīvības atņemšanas iestādēm ir juridiskas personas tiesības.” Taču norisinoties likumdošanas attīstībai, brīvības atņemšanas iestādes tika atdalītas no Iekšlietu ministrijas un pakļautas Tieslietu ministrijas pārraudzībai, kam pamatojums ir Kriminālsodu izpildes likumā noteiktais – kriminālsodus, kas piespriesti kā pamatsodi, izpilda:
Tieslietu ministrijas ieslodzījuma vietu pārvaldes brīvības atņemšanas iestādes – brīvības atņemšanu;
Iekšlietu ministrijas Valsts policijas iestādes – arestu;
Tieslietu ministrijas Tiesu izpildītāju departamenta tiesu rajonu tiesu izpildītāji – naudas sodu;
Vietējās pašvaldības Piespiedu bezatlīdzības uzraudzības dienests (amatpersona) – brīvības ierobežošanu – piespiedu iesaistīšanu sabiedrībai nepieciešamos darbos.
Līdz ar to Brīvības atņemšanas iestādes Latvijas Republikā izvieto un likvidē Tieslietu ministrija un brīvības atņemšanas iestādēm ir juridiskas personas tiesības. Tieslietu ministrijas pilnvaroti darbinieki regulāri veic pārbaudes vai revīzijas brīvības atņemšanas iestādēs. Brīvības atņemšanas iestāžu iekšējās kārtības noteikumus apstiprina Ministru kabinets.…
Brīvības atņemšanas iestāžu veidi, pamatnoteikumu tajos, kriminālsoda un soda izpildes noteikšanas vispārējs apskats, balstoties uz spēkā esošajiem tiesību aktiem.
