.
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.01.2025.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2021. - 2025. g.
  • Konspekts 'Jēdziens, jēdziena atpazīšana', 1.
  • Konspekts 'Jēdziens, jēdziena atpazīšana', 2.
  • Konspekts 'Jēdziens, jēdziena atpazīšana', 3.
  • Konspekts 'Jēdziens, jēdziena atpazīšana', 4.
  • Konspekts 'Jēdziens, jēdziena atpazīšana', 5.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
  Jēdziena atpazīšana    2
1.  Jēdziena atpazīšana    2
2.  Jēdziena pārbaude    2
3.  Domāšanas stratēģiju analīze    2
  Jēdziena atpazīšana caur radošu darbību    3
1.  Flashcards jeb kartītes atmiņai    3
2.  Spēle – “Uzmini manu noteikumu!”    3
  Secinājumi    4
  Izmantotā literatūra    5
Darba fragmentsAizvērt

Vārds “jēdziens” sevī ietver tādu kā nebeidzamības zīmi, jo jaunus jēdzienus mēs burtiski iegūstam uz katru mūsu sperto soli. Mācību procesā bez jēdzienu apgūšanas vairs nav iespējams iztikt, to izmanto jebkura vecuma bērns jebkurā mācību priekšmetā. Jēdziena atpazīšanas metode palīdz atpazīt jēdzienus, salīdzinot un sastatot piemērus, kas atklāj kāda jēdziena raksturīgās pazīmes, ar piemēriem, kuriem šo pazīmju nav. Ļoti svarīgi ir minēt arī jēdzienam neatbilstošus piemērus, jo tie palīdz skolēniem noteikt jēdziena robežas.
Jēdziena atpazīšana
Šis process ir sadalāms 3 soļos:
1. Jēdziena atpazīšana
Skolotājs dod jēdzienam atbilstošus piemērus, skolēni izvirza pieņēmumus un pārbauda tos, pēc tam, pamatojoties uz iegūto raksturojumu, izveido definīciju.

2. Jēdziena pārbaude
Skolēni nosauc definīcijai atbilstošus un neatbilstošus piemērus. Skolotājs apstiprina pareizos pieņēmumus, nosauc jēdzienu un koriģē skolēnu izveidoto definīciju. Skolēni papildina jēdziena pazīmes, minot papildu piemērus.

Autora komentārsAtvērt
Atlants