-
Sabiedriskaias vai privātais transports - izdevīgākais risinājums
Referāts25 Auto, moto u.c. tehnika, Transports, sakari, Uzņēmējdarbība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1 | Transports | 4 |
1.1 | Sabiedriskais transports | 4 |
1.1.1 | Pilsētas autobuss | 5 |
1.1.2 | Tramvajs | 5 |
1.1.3 | Trolejbuss | 6 |
1.2 | Vieglais Automobilis | 7 |
1.2.1 | Sedans | 8 |
1.2.2 | Kupeja | 8 |
1.2.3 | Universālis | 9 |
1.2.4 | Minivens | 9 |
1.2.5 | Herbes | 9 |
1.2.6 | Limuzīns | 9 |
1.2.7 | Apvidus auto | 10 |
1.2.8 | Kabriolets | 10 |
2 | Norēķina veidi sabiedriskajā transportā | 10 |
2.1 | E-talons | 10 |
2.1.1 | Skolēna e karte | 11 |
2.1.2 | ISIC e karte | 12 |
2.1.3 | Dzeltenais e-talons | 13 |
2.1.4 | Nepersonalizētais e-talons | 14 |
2.1.5 | Personalizētais e-talons | 14 |
2.1.6 | Rīdzinieka karte | 15 |
2.1.7 | Bankas Citadele maksājumu karte ar e-talonu | 16 |
2.2 | Papīra biļete | 17 |
2.3 | Vienreizējā pārsēšanās biļete | 18 |
3 | Pētījums sabiedriskais vai privātais transports - izdevīgākais risinājums | 19 |
3.1 | Patērētais laiks ceļā | 19 |
3.2 | Transporta izmaksas | 20 |
4 | Secinājumi | 23 |
5 | Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 24 |
Šobrīd vidējais braucēju skaits uz vienu automašīnu ir no 1,6 līdz 1,9 personām. Uz katriem 1000 iedzīvotajiem ir reģistrēti vairāk nekā 350 automobiļi un šis skaits turpina palielināties, īpaši Rīgā un Pierīgā informē CSDD.
Tas ir iemesls, kāpēc veidojās ar vien lielāki sastrēgumi, kas liek iedzīvotajiem aizvien vairāk laika pavadīt ceļa kā arī atstājot negatīvu ietekmi uz apkārtējo vidi.
Saskaņā ar pētījumu centra SKDS datiem kā galvenos argumentus par labu sabiedriskā transporta izmantošanai Latvijas iedzīvotāji visbiežāk min izdevīgāku cenu, jo sabiedriskā transporta biļete izmaksā daudz lētāk nekā degviela, automobiļa remonts, apdrošināšana, nodokļi utt.; blakus dzīvesvietai vai darbam esošas pieturvietas; piemērotu transporta kustības grafiku un citu transporta līdzekļu neesamību.…
Šobrīd vidējais braucēju skaits uz vienu automašīnu ir no 1,6 līdz 1,9 personām. Uz katriem 1000 iedzīvotajiem ir reģistrēti vairāk nekā 350 automobiļi un šis skaits turpina palielināties, īpaši Rīgā un Pierīgā informē CSDD. Tas ir iemesls, kāpēc veidojās ar vien lielāki sastrēgumi, kas liek iedzīvotajiem aizvien vairāk laika pavadīt ceļa kā arī atstājot negatīvu ietekmi uz apkārtējo vidi. Saskaņā ar pētījumu centra SKDS datiem kā galvenos argumentus par labu sabiedriskā transporta izmantošanai Latvijas iedzīvotāji visbiežāk min izdevīgāku cenu, jo sabiedriskā transporta biļete izmaksā daudz lētāk nekā degviela, automobiļa remonts, apdrošināšana, nodokļi utt.; blakus dzīvesvietai vai darbam esošas pieturvietas; piemērotu transporta kustības grafiku un citu transporta līdzekļu neesamību. Šī pētījuma ietvaros tiks salīdzinātas izmaksas un patērētais laiks, kāds rodas, vienā un tajā pašā maršrutā izmantojot kā sabiedrisko tā privāto transportu – auto.
Materiāls satur gan Word failu, gan arī Power Point prezentāciju.
