-
Latvijas naktsmītņu piedāvājuma un pieprasījuma izvērtējums
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Naktsmītnes, to produktu daudzveidīgums | 4 |
1.1. | Viesnīcas | 4 |
1.2. | Kūrortviesnīcas | 5 |
1.3. | Jauniešu mītnes (hosteļi) | 5 |
1.4. | Viesu mājas | 6 |
1.5. | Brīvdienu un lauku mājas | 6 |
1.6. | Moteļi | 7 |
1.7. | Kempingi | 8 |
1.8. | Apartamenti | 8 |
2. | Latvijas naktsmītņu reālais piedāvājums | 10 |
2.1. | Atbilstība kategorijai | 11 |
2.2. | Cenu politika | 11 |
2.3. | Noslogojums | 12 |
2.4. | Rezervēšanas iespējas Latvijas naktsmītnēs | 13 |
2.5. | Īpašie piedāvājumi | 15 |
3. | Naktsmītņu piedāvājuma ietekmējošie faktori | 18 |
3.1. | Sezonalitāte | 18 |
3.2. | Sertifikācija un kvalitāte | 18 |
3.3. | Atrašanās vieta, piekļuves iespējas | 20 |
3.4. | Darba spēka problēmas | 22 |
Secinājumi | 24 | |
Priekšlikumi | 25 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 27 | |
Pielikums | 29 |
Kūrortviesnīcas
Kūrortviesnīcas ir uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) īpašumā vai nomā esošas viesu izmitināšanas un apkalpošanas mītne, kurā ir ne mazāk kā desmit numuru un kas sniedz ārstēšanas, rehabilitācijas vai rekreācijas pakalpojumus.
Kūrortviesnīcām piešķir – otro, trešo, ceturto vai piekto kategoriju.
Tām ir tādas pašas standartprasības kā viesnīcām.
Jauniešu mītnes (hosteļi)
Jauniešu mītnes ir visu gadu vai tikai vasaras sezonā funkcionējošas tūristu izmitināšanas uzņēmumi, kas piedāvā gultas vietu, ēdināšanu un/vai pašapkalpošanos, kā arī pakalpojumus, programmas un aktivitātes, kas balstās uz neformālu izglītošanu un atpūtu, galvenokārt, bet ne tikai jauniem cilvēkiem.
Jauniešu mītnēm piešķir – pirmo, otro vai trešo kategoriju.
Tā vienmēr ir bijusi vieta, kur apmesties jauniešiem vai cilvēkiem, kuri nevēlas tērēt daudz naudu par nakstmītni.
Tā ir pilna ar lielām istabām vairākiem cilvēkiem (gluži kā kopmītnes). Šeit cilvēkiem pašiem ir jāuzkpoj, jāgatavo ēst, ir arī hosteļi, kur nepiedāvā gultas veļu.
Tagad piedāvā arī kafetēriju un parādās kategorijas. …
Darbā tiek iepazīstināts ar Latvijas naktsmītņu reālo piedāvājumu, kā arī izvērtētas šī brīža problēmas: atbilstība kategorijai, cenu politika, noslogojums, rezervēšanas iespējas, sezonalitāte, sertifikācija un kvalifikācija, atrašanās vietas un piekļuves iespējas, darba spēks. Studiju darbā ir izmantotas kvalifikatīvas pētīšanas metodes - dokumentu vākšana un analīze, mutiska aptauja, kā arī empīrisko datu salīdzinošā analīze. Darbā pamatā tiek izmantotas grāmatas, žurnāli un interneta resursi. Veikti secinājumi un priekšlikumi + prezentācija.
