-
Atsevišķu Latvijas pārtikas ražošanas uzņēmumu zīmolu stratēģijas analīze
Novērtēts!
2000. - 2010. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Galvenie paņēmieni veiksmīgas zīmola stratēģijas izveidei | 4 |
1.1. | Pieļaujamās diferenciācijas idejas | 7 |
1.2. | Zīmolu piešķiršana atsevišķām preču grupām | 8 |
2. | A/S „Hanzas maiznīcas” zīmolu stratēģijas apskats | 10 |
2.1. | A/S „Hanzas maiznīcas” konkurences lomu matrica | 10 |
2.2. | A/S „Hanzas maiznīcas” diferenciācijas ideja un virzieni | 12 |
2.3. | A/S „Hanzas maiznīcas” zīmolu hierarhija | 13 |
3. | A/S Rīgas piensaimnieks zīmolu stratēģijas apskats | 15 |
3.1. | A/S Rīgas piensaimnieks konkurences tirgus apskats | 15 |
3.2. | A/S Rīgas piensaimnieks diferenciācijas ideja un virzieni | 17 |
3.3. | A/S „Rīgas piensaimnieks” zīmolu hierarhija | 18 |
4. | A/S „Laima” zīmolu stratēģijas apskats | 19 |
4.1. | A/S Laima konkurences tirgus apskats | 19 |
4.2. | A/S „Laima” diferenciācijas ideja | 21 |
4.3. | A/S „Laima” zīmolu hierarhija | 22 |
5. | Aplūkoto uzņēmumu veikto darbību kopsavilkums | 23 |
Secinājumi | 26 | |
Priekšlikumi | 26 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 27 | |
Pielikumi | 28 |
Mūsdienu ekonomiski aktīvajā vidē, jebkura uzņēmuma izdzīvošanas spēju un pastāvēšanas ilgumu nosaka attiecīgā uzņēmuma spēja veiksmīgi un atbilstoši laikam izmantot mārketinga līdzekļus. Mārketinga pamatā ir klientu vēlmju un vajadzību apmierināšana, nodrošinot tos ar īsto informāciju un īsto produktu par īsto cenu, un darot to labāk par konkurentiem, kas nenozīmē tikai komunikāciju tikai šaurā tās izpratnē - reklāma, sludinājumi, pārdošanas veicināšana. Zīmolu stratēģijas nosaka uzņēmuma eksistencei nepieciešamo darbību kopumu no stratēģiskās attīstības līdz kvalitātes politikai, kas vērsta uz uzņēmuma ilgtermiņa konkurētspējas nodrošināšanu globālā kontekstā.
Darbā aplūkotie uzņēmumi samērā veiksmīgi izmanto globāli aprobētus veidus, kā situācijā, kur nav iespējams nodrošināt ilgstošu konkurētspēju, izmantojot produkta īpašības, lieto zīmološanu, lai diferencētos, iegūtu konkurences priekšrocības, kā arī īpašus pārdošanas argumentus.
Zinātniski pētnieciskā darba mērķis ir izpētīt uzņēmuma zīmolu stratēģijas veidošanas īpatnības, ietekmējošos faktorus, pamatojoties uz teorētisko bāzi un mūsdienu ekonomiskās vides īpatnībām.
Mērķa sasniegšanai ir izvirzīti sekojoši uzdevumi:
Iepazīties ar mārketinga literatūru, kas veltīta stratēģiskajai plānošanai un zīmološanai.
Iepazīties ar uzņēmumu iekšējo vidi, tirgus situāciju, pārvaldi, finansiālajiem rādītājiem, kā arī ar mārketinga darbu.
Izpētīt zīmola stratēģijas lomu uzņēmuma mērķu sasniegšanā.…
Iegūta 2. vieta valsts ZPD konferencē. Zinātniski pētnieciskais darbs „Atsevišķu Latvijas pārtikas ražošanas uzņēmumu zīmolu stratēģiju salīdzinājums” sniedz ieskatu par dažādām zīmolu stratēģijām vadošos pārtikas ražošanas uzņēmumos dažādās nozarēs.
