-
Līvas osta
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Saturs | 2 | |
Ievads | 3 | |
Pirmās ziņas par Līvas ostu | 4 | |
Holandieša Adriana priekšlikumi ostas būvniecībai | 5 | |
Jaunās ostas būvniecība | 6 | |
Ostas projekta realizēšana | 7 | |
Ostas būvniecība Augusta vadībā | 8 | |
Ostas kanāls | 9 | |
Ostas “sargi”- moli | 10 | |
Straujā molu tapšanas pierimšanās | 11 | |
Ostas lēnā tapšana | 12 | |
Ostas modernizācija | 13 | |
Ostas uzplaukums | 14 | |
Ostas pagrimums | 15 | |
Ostas otrais uzplaukums | 16 | |
Krievijas impērija Līvas ostā | 17 | |
Secinājumi | 18 | |
Izmantotā literatūra | 19 |
Pirmoreiz rakstītos avotos Līvas osta pieminēta 1253. gadā. Tā atradusies Līvas upes lejtecē- apmēram tagadējās Vecās kapsētas rajonā. Nostāsti vēstī, ka tirgotāju kuģi no jūras pa upi varējuši nokļūt Liepājas ezerā un tālāk pa Ālanges upi līdz Grobiņai. 1558. gadā Līvas upe bija pārāk aizsērējusi, un ostu ierīkoja Pērkones upes grīvā. Turpmākajos gados tika izstrādāti vairāki ostas būvniecības projekti, taču naudas trūkuma dēļ tos nerealizēja. Beidzot 1697. gadā starp Liepājas pilsētu un Kurzemes hercogu Frīdrihu Kazimiru tika noslēgts ostas būves līgums. Tajā pašā gadā sāka kanāla rakšanu. Tā krastus nostiprināja ar koka pāļiem. Galvenie ostas ierīkošanas darbi tika pabeigti 1703. gadā un izmaksāja gandrīz 130 tūkstošus guldeņu. Lai visiem darbiem pietiktu naudas, pilsētai ļāva ieturēt vienu procentu no ienākošo un izejošo preču muitas. Kanāls bija 1,8-2 kilometrus garš, 3-3,5 metrus dziļš, un tā malas nostiprinātas ar dēļiem. Plaši ostas pārbūves darbi turpinājās 1890. gadā. Triju gadu laikā kanālu paplašināja līdz 85 metriem un padziļināja, ostmalas nobruģēja ar akmeņiem. 1868. gadā pabeidza bākas būvniecību.…
nu šei ir vis par Liepājas LĪVAS OSTU domāts tiem kas tāpat interesējas par LĪVAS OSTU, kā arī tiem kam vajadzīgs skolai LĪVAS OSTAS attīstība un vēsture
