Vērtējums:
Publicēts: 22.11.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Līvas osta', 1.
  • Referāts 'Līvas osta', 2.
  • Referāts 'Līvas osta', 3.
  • Referāts 'Līvas osta', 4.
  • Referāts 'Līvas osta', 5.
  • Referāts 'Līvas osta', 6.
  • Referāts 'Līvas osta', 7.
  • Referāts 'Līvas osta', 8.
  • Referāts 'Līvas osta', 9.
  • Referāts 'Līvas osta', 10.
  • Referāts 'Līvas osta', 11.
  • Referāts 'Līvas osta', 12.
  • Referāts 'Līvas osta', 13.
  • Referāts 'Līvas osta', 14.
  • Referāts 'Līvas osta', 15.
  • Referāts 'Līvas osta', 16.
  • Referāts 'Līvas osta', 17.
  • Referāts 'Līvas osta', 18.
  • Referāts 'Līvas osta', 19.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Saturs    2
  Ievads    3
  Pirmās ziņas par Līvas ostu    4
  Holandieša Adriana priekšlikumi ostas būvniecībai    5
  Jaunās ostas būvniecība    6
  Ostas projekta realizēšana    7
  Ostas būvniecība Augusta vadībā    8
  Ostas kanāls    9
  Ostas “sargi”- moli    10
  Straujā molu tapšanas pierimšanās    11
  Ostas lēnā tapšana    12
  Ostas modernizācija    13
  Ostas uzplaukums    14
  Ostas pagrimums    15
  Ostas otrais uzplaukums    16
  Krievijas impērija Līvas ostā    17
  Secinājumi    18
  Izmantotā literatūra    19
Darba fragmentsAizvērt

Pirmoreiz rakstītos avotos Līvas osta pieminēta 1253. gadā. Tā atradusies Līvas upes lejtecē- apmēram tagadējās Vecās kapsētas rajonā. Nostāsti vēstī, ka tirgotāju kuģi no jūras pa upi varējuši nokļūt Liepājas ezerā un tālāk pa Ālanges upi līdz Grobiņai. 1558. gadā Līvas upe bija pārāk aizsērējusi, un ostu ierīkoja Pērkones upes grīvā. Turpmākajos gados tika izstrādāti vairāki ostas būvniecības projekti, taču naudas trūkuma dēļ tos nerealizēja. Beidzot 1697. gadā starp Liepājas pilsētu un Kurzemes hercogu Frīdrihu Kazimiru tika noslēgts ostas būves līgums. Tajā pašā gadā sāka kanāla rakšanu. Tā krastus nostiprināja ar koka pāļiem. Galvenie ostas ierīkošanas darbi tika pabeigti 1703. gadā un izmaksāja gandrīz 130 tūkstošus guldeņu. Lai visiem darbiem pietiktu naudas, pilsētai ļāva ieturēt vienu procentu no ienākošo un izejošo preču muitas. Kanāls bija 1,8-2 kilometrus garš, 3-3,5 metrus dziļš, un tā malas nostiprinātas ar dēļiem. Plaši ostas pārbūves darbi turpinājās 1890. gadā. Triju gadu laikā kanālu paplašināja līdz 85 metriem un padziļināja, ostmalas nobruģēja ar akmeņiem. 1868. gadā pabeidza bākas būvniecību.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants