-
Uzņēmuma konkurējošo vērtību izvērtējums organizācijā
Apgrieztā piramīdveida struktūra uzsver, ka visam, kas tiek uzņēmumā veikts, jānotiek klientu, nevis vadības vai personāla labā. Šī pieeja parāda, ka klients ir patiesi vissvarīgākais .Biznesa prioritātes ir tam pakārtotas. Klientu apkalpošanas darbiniekiem ir noteicošā loma klienta uzskatu veidošanā par uzņēmumu un produkta zīmolu. Lai darbinieki atstātu pietiekami labu iespaidu uz klientu, tie ir labi jāapmāca, tāpēc mācību organizēšanai ir jāpiešķir pietiekami daudz līdzekļi.
Mūsdienās, lielākā daļa darbinieku vēlas strādāt tādu darbu, kurā būtu iespēja saņemt labu un atbilstošu atalgojumu. Tāpēc uzņēmumam saviem darbiniekiem jāmaksā atbilstošs un konkurētspējīgs atalgojums, turklāt ar tā palīdzību jāveicina darba izpildes kvalitātes uzlabošanās. Efektīvs atalgojums palīdzēs noturēt darbiniekus un veidot viņiem motīvus savu darbu veikt izcili. Darba devējiem arī jānoskaidro kāda līmeņa atalgojumu par līdzīgiem amatiem maksā attiecīgajā nozarē. Uzņēmumam būtu jāseko līdzi izmaiņām atalgojuma tirgū, pretējā gadījumā draud atpalikt no tirgus līmeņa un uzņēmumā pieaugs kadru mainība. Papildu atalgojums var tikt izmantots, kad darbinieks ir sasniedzis noteiktu spēju līmeni. Atalgojuma līmenim jābūt ieguldītā darba un pūļu vērtam, kā arī reāli sasniedzamam. Nosakot standartus, lai saņemtu prēmiju, darbinieki pūlēsies savu darbu paveikt pēc iespējas ražīgāk.…
Uzņēmuma konkurējošās vērtības var būt daudz un dažādas. Katram uzņēmumam ir sava pieeja, kā konkurēt, lai gūtu panākumus un izceltos konkurentu vidū. Mūsdienās, kad industriālo laikmetu nomaina informācijas laikmets, ir nopietni jāpārskata kā darbojas uzņēmums un, kā tiek veidota tā struktūra. Uzņēmumiem ir jāpielāgojas jaunajiem apstākļiem vai jābeidz pastāvēt. Jebkura biznesa veiksme būs atkarīga no klienta. Pastāvīga un neatlaidīga zināšanu apguve ir neatņemama sastāvdaļa, lai neatpaliktu no ārējās vides izmaiņām. Veiksmīga uzņēmuma pamatā ir jābūt divām galvenajām biznesa un darba organizēšanas patiesībām, lai cik mainīga un sarežģīta būtu tirgus situācija: • klients vienmēr ir pirmajā vietā, • visu nosaka klienta viedoklis.
