-
Rotaļa kā saskarsmes prasmju veicinātāja ar vienaudžiem vecākā pirmsskolas vecuma bērniem
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Kodolvārdu skaidrojums | 5 |
2. | Saskarsme un saskarsmes prasmes pirmsskolā | 8 |
2.1. | Saskarsmes jēdziens dažādu autoru skatījumā | 11 |
2.2. | Saskarsmes iemaņas pirmsskolas vecumā | 15 |
2.3. | Rotaļa kā saskarsmes iemaņu veicinātāja vecākajā pirmsskolas vecumā | 20 |
3. | Praktiskā darba daļa. Rotaļa kā saskarsmes prasmju veicinātāja ar vienaudžiem vecākā pirmsskolas vecuma bērniem | 26 |
3.1. | Izpētes metožu raksturojums | 26 |
3.2. | Novērojums | 27 |
3.3. | Aptauja | 33 |
3.4. | Aptaujas rezultātu analīze | 34 |
Secinājumi | 40 | |
Izmantotā literatūra | 44 |
Šo tēmu izvēlējos, jo vēlējos uzzināt vairāk par bērnu rotaļām. Uzzināt kā bērni veido saskarsmi ar vienaudžiem, un cik liela nozīme tajā ir arī pieaugušajiem cilvēkiem.
Rotaļa. Tā saista visus bērnus. Bet īstais rotaļas laiks ir pirmsskolas vecums. Bērnība ir sarežģīta un īpatnēja. To izmērīt grūti pat ļaudīm, kas apbruņojušies ar visjaunākajām un vismodernākajām pedagoģijas un socioloģijas pētīšanas metodēm. Bērns ne katru reizi atklāj rotaļās pieaugušajiem savas domas, centienus, un it sevišķi tad, ja rotaļās notiek kaila adminstrēšanās no pieaugušo puses.
Mūsu bērniem ir liela informācija slodze pirmsskolā, tādēļ aizvien mazāk laika paliek viņiem rotaļām. Pedagogam aktīvi jāpalīdz bērnus iesaistīt rotaļās, jo tieši rotaļās ir lielāka bērnu sadarbība ar vienaudžiem, vieņi viensa no otra daudz ko mācās un pedagogam tas jāpalīdz.
Rotaļas pirmsskolas vecumā aizņem vislielāko laiku. Rotaļā bērns dzīvo, pārdzīvo redzēto, domā; rotaļā uzņemoties noteiktu lomu, veidojas gan pozitīvās rakstura iezīmes, gan arī negatīvās. Rotaļā bērns nostiprina savas zināšanas. Ar vārdu sakot, rotaļa ir viens no visefektīvākajiem saskarsmes līdzekļiem.…
Darbā teorētiski un praktiski pārbaudīta rotaļas nozīme saskarsmes prasmju veicināšanā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Darbā teorētiski analizēts saskarsmes jēdziens dažādu autoru skatījumā, saskarsmes iemaņas pirmsskolas vecumā un rotaļa kā saskarsmes iemaņu veicinātāja vecākajā pirmsskolas vecumā. Praktiskajā pētījumā, pielietojot aptaujas metodi, tiek pārbaudīta rotaļas nozīme saskarsmes prasmju veicināšanā.
