-
Prakse Jelgavas pilsētas domes administrācijas Administratīvās pārvaldes juridiskajā sektorā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 2 | |
Tiesību avotu uzskaitījums | 3 | |
Atsevišķu veikto darbu uzskaitījums un to raksturojums | 5 | |
Iestādes struktūras apraksts | 6 | |
Problēmu izklāsts un analīze | 10 | |
Atzinumi un priekšlikumi normatīvo aktu piemērošanas pilnveidošanai | 12 | |
Nobeigums | 13 | |
Izmantoto avotu saraksts | 14 |
Viena no tām ir tas, ka komisijas sēdē tiek izskatītas gan Administratīvās inspekcijas, gan pašvaldības policijas sastādīti administratīvo pārkāpumu protokoli. Līdz ar to šo pārkāpumu konstatācija ir abu institūciju kompetencē, no tā izriet, ka administratīvās pārvaldes komisijas darbs ir papildus noslogots. Šāda veida problēmu varētu risināt, ja administratīvo pārkāpumu konstatāciju uzņemtos tikai viena institūcija- pašvaldības policija. Līdz ar to tiktu nodrošināta abu institūciju darba efektivitāte un tiktu pilnīgi ievēroti valsts pārvaldes likuma principi. Ir grūti spriest tikai par to vai tiktu ievērots taisnīguma princips un objektīvo sodu noteikšana, ja ar pārkāpuma konstatāciju nodarbotos viena institūcija, bet sodu noteiktu otra, bez attiecīgas lietas izskatīšanas un informācijas. Savukārt situācijā, kad administratīvās pārvaldes uzdevums būtu arī administratīvā pārkāpuma protokola sastādīšana, tas aizņemtu daudz laika, process notiktu daudz ilgāk, un darba efektivitāte samazinātos. Līdz ar to abu institūciju darba organizācija, kas pastāv pašlaik ir pareiza, un tajā saskatāmi tikai atsevišķi trūkumi.
Nobeigums
Prakses laikā es iepazinos ar Jelgavas pašvaldības administrācijas darbības virzieniem, kas galvenokārt ir saistīti ar administratīvajām tiesībām, ar prakses vietas darbību saistītajiem administratīvo tiesību avotiem un pārvaldes lēmumiem, ar prakses uzdevumu saistīto valsts pārvaldes iestāžu struktūru. Guvu labu pieredzi piedaloties dažādās sēdēs un komisijās kā arī izstrādājot atsevišķus dokumentu projektus, kuri ikdienā tiek izmantoti iestādes lietvedībā.
Iepazīstoties ar Jelgavas domes administrācijas struktūru, biju pārsteigts, ka tajā darbojas tik daudz apakšnodaļu, kurām ir savi specifiski uzdevumi. Pārsteigumu izraisīja tas, ka visu šo apakšnodaļu darbības tiek regulētas un saskaņotas ar juridisko sektoru, kas liecina par to, ka uz to gulstas milzīga atbildība un liela darba slodze.
Grūtības prakses laikā sagādāja neatbilstošs teorētisko un praktisko zināšanu līmenis, jo pašvaldības darbs ir ļoti komplicēts un sarežģīts it sevišķi jurista amatā.
…
Prakse tika izieta Jelgavas pilsētas domes administrācijas Administratīvās pārvaldes juridiskajā sektorā no 2014. gada 4. augusta līdz 2014. gada 31. augustam un ilga 4 nedēļas. Šajā prakses atskaitē ir apskatīti normatīvie akti, kuri regulē iepriekš minētās institūcijas darbību, kā arī tiesību avoti, kurus tā piemēro. Darbā ir uzskaitīti un aprakstīti prakses laikā paveiktie darbi un uzdevumi. Tika pievērsta uzmanība atsevišķām iestādes specifikai atbilstošām problēmām, ar kurām savas darbības laikā saskaras prakses vieta kā arī tika mēģināts rast šo problēmu iespējamo risinājumu. Praksē liela uzmanība tika veltīta prakses vietas struktūrai, kompetencei, iestādes vietai attiecīgajā nozarē un darbības specifikai.
Pielikuma nav.
