-
A/s "Cēsu alus" ieskats mārketinga analīzē
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
Uzņēmuma misija un mērķi | 4 | |
Alus darītavas attīstības analīze | 5 | |
Reklāmu analīze | 7 | |
Kas ir reklāma? | 7 | |
A/s „Cēsu alus” reklāmas | 7 | |
Secinājumi | 10 | |
Izmantotā literatūra | 11 | |
Pielikums | 12 |
Uzņēmumi tiek izveidoti, lai īstenotu misiju. Organizācijas veido misijas formulējumu, lai ar to iepazīstinātu vadītājus, darbiniekus – daudzos gadījumos – patērētājus. Arī a/s „Cēsu alus” savā mājas lapā dod iespēju saviem patērētājiem iepazīties ar uzņēmuma misiju. Saprotams, ka pārdomātas misijas formulējums sniedz darbiniekiem kopīgu mērķa, virzības un iespēju sajūtu.[1.]
Misijā tiek definēts:
organizācijas eksistences iemesls,
sfēra, kurā tā darbojas,
klienti, ko tas apkalpo, un intereses, ko tā apmierina,
prasmes, ko tā cenšas attīstīt, lai sasniegtu savu vīziju.
Lai izveidotu pēc iespējas veiksmīgāku misijas formulējumu nepieciešams iekļaut, tā sauktās, „pareizās frāzes”, kuras izmanto arī a/s „Cēsu alus”, formulējot savu misiju, piemēram, „būt par uzticamu partneri klientiem”, „rūpēties par sabiedrību”. Minētais uzņēmums definē misiju gan patērētājiem, gan klientiem, gan sabiedrībai, gan darbiniekiem, gan uzņēmuma īpašniekiem. [ skatīt 1. pielikumu]
Lai uzņēmums izvirzītu sev kādus noteiktus mērķus, vispirms ir jāizanalizē pašreizējā situācija. Līdz ar to būs iespējams noteikt, kurā virzienā uzņēmumam ir iespēja augt un attīstīties vai arī vajadzētu attīstīties. Katrā gadījumā mērķiem ir jābūt reāliem, sasniedzamiem, jānoliek termiņi, lai būtu motivācija tos sasniegt noteiktā laika posmā. A/s „Cēsu alus” par savu veiksmes atslēgu uzskata savus klientus. Lielu uzmanību viņi velta un veltīs saviem partneriem. Uzņēmuma mērķis ir pasniegt savus produktus ar radošu un netradicionālu pieeju, kas patērētājos palielina uzņēmuma produktu atpazīstamību. Mērķu veiksmīga izpilde ir vērojama pieaugošajā tirgus daļā [Skatīt 2.pielikumā]. Veiksmīga sadarbība nozīmē abpusēju apgrozījuma un peļņas pieaugumu, tāpēc uzņēmums ir gatavs dalīties savās zināšanās par alus un dzērienu tirgu, kā arī ir vienmēr atvērts kopēju projektu realizācijai. [4.]…
Autoru darba uzdevums ir veikt mārketinga pētījumu par jau iepriekš minēto uzņēmumu, cenšoties apvienot mārketinga teoriju ar praktiskiem piemēriem. Par šī darba pamatu tiks izmantota minētās alus darītavas informācija no uzņēmuma izveidotās mājas lapas. Mērķis ir izdarīt vispārējus secinājumus par uzņēmuma izaugsmi un par faktoriem, kas veicina šo izaugsmi, balstoties uz a/s „Cēsu alus” mājas lapas datiem. Darbā ir 3 pielikumi.
