-
A/s "Rīgas Piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīzes un darbības plānošana
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Mikro, makro vides analīze | 3 | |
1.1. | Mikrovide | 3 |
1.2. | Makrovide | 6 |
2. | Nozares analīze | 11 |
2.1. | Portera 5 spēku modelis | 11 |
3. | Konkurences analīze | 13 |
3.1. | Vispārējā konkurentu novērtēšanas metode | 13 |
3.2. | Bostonas Konsultantu grupas matrica | 14 |
3.3. | General Electric modelis | 17 |
4. | Tirgus ietilpība | 19 |
5. | SVID analīze | 20 |
6. | Segmentēšana | 26 |
7. | Mērķtirgus noteikšana | 27 |
7.1. | Mērķtirgus | 27 |
7.2. | Pozicionēšana | 27 |
8. | Uzņēmuma „Veiksmes atslēga” | 28 |
9. | Pircēju rīcība patēriņa tirgū | 29 |
Mārketinga stimuli | 29 | |
10. | Uzņēmuma misija, mērķi, stratēģija | 32 |
10.1. | Misija | 32 |
10.2. | Mērķi | 32 |
10.3. | Stratēģija | 32 |
Piena nozare Latvijā pastāv gadiem. Jau vēsturiski tā bijusi viena no svarīgākajām nozarēm Latvijas tautsaimniecībā. Par vienu no latviešu tradicionālajiem ēdieniem kļuvis ķimeņu siers, kuram vislielākā nozīme ir latviešu nacionālajos svētkos – Līgo. Vēl laikā, kad Latvija bija Padomju Sociālistisko Republiku Savienības (PSRS) sastāvā, liela daļa no Latvijā saražotajiem piena produktiem tika transportēta uz daudzām vietām plašajā PSRS.
Šobrīd, kad valstī ieildzis straujš inflācijas kāpums, ļoti daudz tiek diskutēts tieši par piena produktu cenu kāpumu. Tāpat šīs diskusijas un cenu izmaiņas ietekmējis arī tas, ka Latvijas piena ražotāji (govju fermas), lielu daļu no saražotā piena pārdod Lietuvas uzņēmumiem. Rezultātā pašmāju uzņēmumiem nākas pieņemt nepopulārus lēmumus (piemēram, cenu paaugstināšana), lai noturētos piena produktu ražotāju tirgū.
Sevišķa interese piena produktiem tiek pievērsta arī tāpēc, ka piena produkti ieņem nozīmīgu vietu patērētāju pārtikas grozos.…
Darbs izstrādāts Tirgzinībās. Ir aprakstītas mārketinga vides un stratēģijas analīzes. Mikro/makro vide, Portera 5 spēku modelis, konkurences analīze, tirgus ietilpība, SVID analīze, segmentēšana, mērķtirgus noteikšana, veiksmes atslēga, misijas,mērķi, stratēģija.
