-
Nekustamo īpašumu kompānijas "Balsts" prakses atskaite
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Analīzes daļa | 4 |
1.2. | Uzņēmuma raksturojums | 4 |
2. | Uzņēmuma mikrovides analīze | 7 |
2.1. | Piegādātāji | 8 |
2.2. | Starpnieki | 8 |
2.3. | Klienti | 10 |
2.4. | Konkurence | 10 |
2.5. | Kontaktauditorijas | 12 |
3. | Uzņēmuma mikrovides analīze | 12 |
3.1. | Ekonomiskā vide | 13 |
4. | Mani vērojumi prakses laikā | 14 |
5. | Darbs BALSTĀ | 17 |
5.1. | Ikdiena darbā | 17 |
5.2. | Kolektīvs | 17 |
5.3. | Mani darījumi | 18 |
Secinājumi un priekšlikumi | 20 | |
Izmantotā literatūra | 21 |
2.Uzņēmuma mikrovides analīze
Mikrovidi veido pats uzņēmums, kā arī objekti un subjekti preču un pakalpojumu tirgū, kuri tieši vai netieši ir saistīti ar uzņēmuma darbību un ietekmē tā darbības rezultātus ( klienti, konkurenti, starpnieki u.tml.). Mikrovides analīzes galvenās sastāvdaļas ir:
1) uzņēmuma (ieceres, projekta) potenciāla analīze;
2) konkurentu darbības analīze;
3) piegādātāju analīze, lai varētu pamatot to izvēli;
4) patēriņa tirgus analīze.
Mikrovides spēkus firmai ir iespēja izvēlēties un tos vadīt. Iekšējo vidi veido šādi elementi:
• Piegādātāji – juridiskas un fiziskas personas, kas nodrošina firmu un tās konkurentus ar materiālajiem resursiem, kas nepieciešami noteiktu preču ražošanai vai pakalpojumu sniegšanai.
• Starpnieki - juridiskas un fiziskas personas, kas palīdz ražotājfirmai virzīt tirgū preci un sadalīt to starp klientiem.
• Klienti – pastāv sešu tipu klientu tirgi, veidojot reklāmu ir svarīgi noteikt kādam tirgum tā tiks adresēta, vai tā būs:
1. Patēriņa – tirgus dalībnieki, kas iegādājas un izmanto preci savām vajadzībām.
2. Industriālais – tirgus dalībnieks, kas iepērk izejvielas, lai veidotu citu produktu.
3. Starpnieku – vairumtirgotāji, mazumtirgotāji.
4. Izmantotāj tirgus – tirgus dalībnieki, kas pērk preci lai pārdotu vai saražotu citu preci. Raksturīgs nekustamo īpašumu nozarei.
5. Starptautiskais – notiek starptautiskā līmenī
6. Lauksaimniecības tirgus – salīdzinoši ļoti neliels un specializēts tirgus tips.
…
Darbā tika aprakstīta tirgus situācija nekustamajā īpašuma no 2006.gada cenu kāpuma līdz 2009. gada kŗizei. Apraksts par praksē paveikto, no darbinieka pieredzes. Var pielietot arī citām kompānijām, daļēji mainot skaitļus gadus un procentus. +pielikumā prezentācija
