-
Izglītības iestāžu starptautiskās sadarbības vadība izglītības pēctecības nodrošināšanai
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija latviešu valodā | 3 | |
Anotācija angļu valodā | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Projektu vadības teorētiskie aspekti | 8 |
1.1. | Projekta attīstības vēsture | 8 |
1.2. | Projekta jēdziens un būtība vadības teorijā | 11 |
1.3. | Starptautisko projektu vadības raksturojums un īpatnības | 13 |
2. | Projekta „Uz bērnu orientētas koncepcijas izveide vieglākai pārejai no pirmsskolas uz pamatskolu” mērķi un uzdevumi | 24 |
3. | Starptautiskās sadarbības projekta novērtējums | 28 |
3.1. | Latvijā projektā iesaistīto personu vērtējums | 29 |
3.2. | Vācijā projektā iesaistīto personu vērtējums | 30 |
3.3. | Projekta rezultātu izvērtējums, salīdzinošā analīze | 31 |
Secinājumi | 50 | |
Izmantotā literatūra un informācijas avoti | 51 | |
Pielikumi | 53 |
Secinājumi
Pētījumā iegūtie dati liecina par to, ka projekti palīdz atbalstīt šāda veida Eiropas Savienības mērķus izglītības jomā: Popularizēt starptautisko sadarbību, palīdzēt jauniem cilvēkiem iegūt pamatprasmes un kompetences, kas vajadzīgas viņu personiskajai attīstībai, nodarbinātībai nākotnē un aktīvam Eiropas pilsoniskumam.
Apskatot projektu rezultātu ietekmi uz izglītības iestādi, tad jāsecina, ka to var vērtēt gan tieši, gan netieši. Netiešā ietekme vairāk ir attiecināma uz projekta dalībniekiem, viņu personisko un profesionālo izaugsmi, bet tiešā ietekme ir izglītības iestādes prestiža celšanās.
Spēja veidot un paust savu viedokli, spēja uzņemties atbildību ir tās pamatprasmes, kas ir guvušas Latvijas projektu dalībnieku augsto novērtējumu. Īstenojot starptautiskās sadarbības projektus ir iespēja veikt vienotu koncepcijas izstrādni starp divām dalībvalstīm, katrai ar savu radošo pieeju.
Darba mērķis bija konstatēt starptautiskās sadarbības vadību izglītības iestādēs pārejā no pirmsskolas uz pamatskolu, saistībā ar izglītības pēctecības kvalitātes paaugstināšanu.
Apkopojot pētījumā iegūtos rezultātus, var secināt, ka starp abām dalībvalstīm ir būtiskas atšķirības izglītības sistēmā, tomēr var izstrādāt vienotu koncepciju un nākotnē turpināt šāda veida projektu un salīdzināt tās iedarbību.
Par nozīmīgākajiem ieguvumiem projekta laikā, dalībnieki no Latvijas uzskata iegūtās profesionālās zināšanas un iegūtā personīgā pieredze. Izglītības iestādes, kas realizē starptautisko sadarbību, ir uzskatāma par iestādi, kas nemitīgi mācās un attīstās. Tā ir atvērta radošumam, inovācijām, jauniem risinājumiem.
…
Izglītība nevar pastāvēt bez sadarbības un kopīgu mērķu realizēšanas. Izplatītākā sadarbības forma starp Latvijas pašvaldībām ir informācijas apmaiņa jeb pieredzes apmaiņa. Resursu ziņā ietilpīgākas sadarbības formas praktiski nav novērojamas. Par būtiskākajiem sadarbības stimuliem uzskatāma iespēja apgūt ES finanšu resursus, kā arī Administratīvi teritoriālās reformas radītās izmaiņas.
