• Psiholoģiskie un kontekstuālie faktori, kas ietekmē skolēnu iesaistīšanos, piesaisti skolai, sasniegumus un ar to saistīta personīgā pieredze

     

    Eseja4 Pedagoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.05.2022.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Psiholoģiskie un kontekstuālie faktori, kas ietekmē skolēnu iesaistīšanos, piesa', 1.
  • Eseja 'Psiholoģiskie un kontekstuālie faktori, kas ietekmē skolēnu iesaistīšanos, piesa', 2.
  • Eseja 'Psiholoģiskie un kontekstuālie faktori, kas ietekmē skolēnu iesaistīšanos, piesa', 3.
  • Eseja 'Psiholoģiskie un kontekstuālie faktori, kas ietekmē skolēnu iesaistīšanos, piesa', 4.
  • Eseja 'Psiholoģiskie un kontekstuālie faktori, kas ietekmē skolēnu iesaistīšanos, piesa', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Lielu ietekmi uz mācību sasniegumiem un piesaisti skolai rada šādi kontekstuālie faktori: ekonomiskā situācija, finansējums, darba tirgus, valsts politika u.c. (Kiseļova 2011: 16). Manuprāt šie faktori bija ir un būs aktuāli visos laikos. Dažreiz ekonomiska situācija un finansējums ietekmē vai vispār mēs varam mācīties un kādā līmenī. Protams, ka darba tirgus diktē mums kurā sfērā iet mācīties. Valsts politika dažreiz var izveidot tādas situācijas mūsdienu pasaulē, kad vispār nav iespējas mācīties ( viens no piemēriem: vakcinācijas pase).
Skola ir otras mājas bērniem. Ir svarīgi, lai šī vide ir droša un apmierina bērna pamatvajadzības. Lai bērns var brīvi komunicēt ar skolotāju bez bailēm, lai mierīgi var atrasties skolas telpās, lai vide motivē un atbalsta bērnu mācību procesā. Lai nodrošinātu psiholoģisko un kontekstuālo faktoru pozitīvu ietekmi, nevajag lielus finansiālos ieguldījumus, nereti pietiek ar zināšanām un vēlmi skolēnu atbalstīt.

Autora komentārsAtvērt
Atlants