Vērtējums:
Publicēts: 12.02.2025.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: Jaunie laiki (15. - 20. gs.)
  • Konspekts 'Baroka un klasicisma komponistu un darbu analīze', 1.
  • Konspekts 'Baroka un klasicisma komponistu un darbu analīze', 2.
  • Konspekts 'Baroka un klasicisma komponistu un darbu analīze', 3.
  • Konspekts 'Baroka un klasicisma komponistu un darbu analīze', 4.
  • Konspekts 'Baroka un klasicisma komponistu un darbu analīze', 5.
  • Konspekts 'Baroka un klasicisma komponistu un darbu analīze', 6.
  • Konspekts 'Baroka un klasicisma komponistu un darbu analīze', 7.
  • Konspekts 'Baroka un klasicisma komponistu un darbu analīze', 8.
  • Konspekts 'Baroka un klasicisma komponistu un darbu analīze', 9.
  • Konspekts 'Baroka un klasicisma komponistu un darbu analīze', 10.
Darba fragmentsAizvērt

1v Klasicisms mūzikā: instrumentālmūzikas pamatprincipi, priekšstats par K.V.Gluka operreformu.
K. Gluks reformēja operu, izveidoja to par īstu mūzikas teātri, kurā dominē ritms un melodija. Līdz tam operā mūzika bija pakļauta deklamācijai. K. Glukam bija liela nozīme franču 18. gs. mūzikas tradīciju izveidošanā.
Gluka reformas mērķis bija patiesīgums, dabiskums. Opera atbilda literārajam tekstam, mūzika pieskaņota vārdiem, palielināta kora, baleta, orķestra, dramaturģijas nozīme. Operās arī caurviju skati, plūstoša uzbūve, nav striktu paužu starp tēmām, skaņdarbiem.
Klasicisms iesākās 18. gadsimta vidū. Eiropas mūzikas centrs bija Vīne, un pirmos klasiskās mūzikas stila pārstāvjus Kristofu Vilibaldu Gluku, Jozefu Haidnu, Volfgangu Amadeju Mocartu un Ludvigu van Bēthovenu sauc par Vīnes klasiķiem.

Autora komentārsAtvērt
Atlants