-
Franšīze, tās vadība uzņēmumā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 5 | |
1. | FRANŠĪZE, TĀS BŪTĪBA UN TEORĒTISKAIS PAMATOJUMS | 7 |
1.1. | Franšīzes veidi, to raksturojums | 7 |
1.2. | Franšīzes vēsturiskie aspekti un attīstības tendences Latvijā | 10 |
2. | FRANŠĪZES IZMANTOŠANAS IESPĒJAS LATVIJĀ | 13 |
2.1. | Mazumtirdzniecības uzņēmuma tiesiskais pamatojums | 13 |
2.2. | Mazumtirdzniecības darba organizācijas īpatnības, izmantojot franšīzi | 15 |
3. | FRANŠĪZES LIETOŠANAS NOSACĪJUMI UZŅĒMUMĀ | 23 |
4. | PĒTĪJUMS PAR FRANŠĪZES IZMANTOŠANAS ANALĪZI FIX PRICE | 43 |
4.1. | Pētījuma metodoloģija | 43 |
4.2. | Iegūto rezultātu analīze | 44 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 52 | |
KOPSAVILKUMS | 55 | |
SUMMARY | 58 | |
IZMANTOTIE AVOTI UN LITERATŪRA | 61 |
Temata aktualitāte. Franšīzes izmantošanas aktualitāti pamato tas, ka šis uzņēmējdarbības veids zem franšīzes iegūst diezgan strauju attīstības līmeni ne tikai pasaulē, bet jau arī Latvijā.
Franšīzes uzņēmējdarbības veids kā viena no komercdarbīas formām ar katru gadu tikai pieaug, ko apliecina arī pasaules valstu vēlme veidot savstarpējas starptautiskās attiecības dažādās preču un pakalpojumu jomās.
Franšīzes izmantošanas aktualitāti nosaka arī citi faktori, kas saistās ar franšīzes uzņēmējdarbības priekšrocību iespējām, salīdzinot ar citām uzņēmēkdarbības formām.
Pētījuma problēma. Neskatoties uz to, ka franšīzes elementu izmantošana ir novērojama gandrīz jebkurā uzņēmējdarbībā, kas saistās ar preču vai pakalpojumu pārdošanu, tomēr franšīzes būtību un tās teorētisko pamatojumu izprot ne visi uzņēmējdarbības veicēji.
Pētījuma mērķis. Izpētīt mazumtirdzniecības uzņēmuma, kurš izmanto franšīzi, darba organizācijas īpatnības.
Pētījuma uzdevumi.
1. Iepazīties ar franšīzes veidiem, veicot to raksturojumu.
2. Izpētīt franšīzes attīstības tendences Latvijā.
3. Aplūkot franšīzes tiesisko pamatojumu.
4. Noskaidrot mazumtirdzniecības uzņēmuma, kurš izmanto franšīzi, darba organizācijas īpatnības.
5. Izdarīt secinājumus un izstrādāt priekšlikumus mazumtirdzniecības uzņēmuma, kurš izmanto franšīzi, darba organizācijas pilnveidei.
…
Neskatoties uz to, ka franšīzes elementu izmantošana ir novērojama gandrīz jebkurā uzņēmējdarbībā, kas saistās ar preču vai pakalpojumu pārdošanu, tomēr franšīzes būtību un tās teorētisko pamatojumu izprot ne visi uzņēmējdarbības veicēji.
