-
Konkurences un mārketinga pasākumu ietekme pirkšanas lēmuma pieņemšanas procesā. "Samsung" un "Iphone" zīmolu salīdzinājums
Ierasts pirkšanas lēmums
Emocionālos ieradumus nevar mainīt pēķšņi, tādēl visbiežāl Iphone cienītāji nekādā gadījumā negrib pāriet uz Samsung vai jebkuru citu tālruni uz Android. Apple produkcijas patērētāji ir pieraduši pie šī zīmola un bieži vien, nespēj iedomāties savu ikdienu bez tās. Tāpēc, tie patērētāji, kas izvēlas Apple produkciju ir atkarīgi atjaunināt ierīču klāstu, piemēram katru gadu iegādāties jauno Apple iPhone telefonus vai austiņas, neatkarīgi no to cenas, neskatoties uz to, ka Apple konkurenti varētu būt izdevīgāki cenas ziņā. Patērētāji to apzināti izmanto , jo nevēlas mainīt savus pieradumus.
Īpašie pircēju rīcības modeļi (impulsīvais pirkums un dažādības meklēšana)
Kopumā pircēja rīcību un uzvedību ietekmē dažādi faktori – kultūras, sociālie, personīgie un psiholoģiskie. Tie arī nosaka, kāds pirkšanas uzvedības modelis būs noteicošais konkrētā mobilā tālruņa iegādē. Citi mēdz lēmumus pieņemt ātri, taču ne vienmēr tie izrādās pietiekami pārdomāti, tāpēc nereti šāda impulsīva lēmumu pieņemšana rada nožēlu, ka tika nopirkts nevēlama prece. Citi dzīvē vadās pēc intuīcijas un nevar paskaidrot, kā viņi nonākuši līdz izvēlei. Tādēļ dažreiz patērētājs var iegādāties Apple zīmola mobilo telefonu apkārtējo cilvēku ietekmēts, kaut gan pirmīt bija plānojis pirkt Samsung zīmola telefonu. Patērētāju lēmumu var mainīt dusmas, labs garastāvoklis un citas emocijas.
…
Patērēšana Patērētājs sāk telefonu patērēt tajā pašā pirkšanas dienā, tā uzstādīšana aizņem ilgu laiku un emociju vilnī patērētājs to pat nepamana, patērētājs sāk no vārda ierakstīšanas līdz pat piezīmju pārlādēšanas no vecā telefona jaunajā telefonā. Mūsdienās, šo mobilo telefonu patērēšana aizņem diezgan lielu dienas daļu. Abu zīmolu patērēšana notiek līdzvērtīgi, jo telefoniem ir līdzīgas funkcijas, piemēram, modinātāja uzstādīšana, ziņu nosūtīšana, attēlu un video uzņemšana, mūzikas klausīšanās utt. Parasti telefona patērēšana notiek kopā ar kādu citu elektronisku ierīci, piemēram, lādētāju vai austiņām, gan Apple zīmols, gan Samsung zīmols saviem patērētājiem piedāvā atsevišķi iegadāties papildinošas preces, lai pēc iespējas vairāk sniegtu patērētājam apmierinātību ar produktu. Ja patērētājam iepriekš ir bijis Samsung telefonam un veicot pirkumu viņš ir devis priekšroku iPhone telefonam vai otrādi, tad patērētājam var parādīties nožēla par veikto pirkumu, jo patērētājs ir sācis zīmola telefonu salīdzinājumu.
