Skolotāja un skolēna sadarbība.
Skolotājs kopā ar skolēniem izvirza uzdevumus vienam mācību gadam. Iekārtojot darbu mapi, skolotājs aicina skolēnus novērtēt sevi konkrētos aspektos, piemēram,
prasme izdomāt vairākus risinājumus radošu uzdevumu veikšanai,
prasme pabeigt iesākto līdz galam,
prasme izmantot un lietot mākslas stundās iemācīto ikdienas dzīvē,
prasme pamatot savu attieksmi pret mākslas darbiem, vērtēt tos u.c.
Skolēni novērtē sevi, skolotājs novērtē skolēnus. Abpusēji pārrunā, kā sakrīt skolēna pašvērtējums un skolotāja vērtējums, apspriež konkrētus mācību uzdevumus skolēnam. Novērtējums ir rakstisks, tas ir darba mapes sastāvdaļa.
Formatīvā vērtēšana:
Skolēnu sasniegumu noteikšana ar nolūku tos uzlabot; mācību procesa norises, mācību mērķa, izmantoto mācību metožu atbilstības kontrole un saskaņošana; skolēna objektīva pašvērtējuma un atbildības veicināšana.
Diagnosticējošā un summatīvā vērtēšana:
skolēnu sasniegumu noteikšana ar nolūku tos uzlabot atbilstoši nobeiguma pārbaudes prasībām;
apgūtā mācību satura un sasniegto mācību mērķu atbilstības noteikšana;
mācību rezultāta un nobeiguma pārbaudes darba prasību atbilstības saskaņošana. …