IEVADS
Haldex sajūga lielākā priekšrocība ir elektroniskā vadība un ļoti ātra reakcija. Pašlaik zināmas četras Haldex paaudzes, no kurām jaunākā paaudze tiek izmantota Saab pilnpiedziņas sistēmā XWD (Cross-Wheel Drive).
Haldex sajūgs sevišķi ātri reaģē uz elektroniskās vadības ierīces komandām. Tikko rodas rotācijas ātrumu starpība starp priekšējo un aizmugurējo tiltu, tiek iedarbināti divi gredzenveida cilindriskie sūkņi, kas paaugstina spiedienu daudzplākšņu slapjajā sajūgā (Haldex sistēma), tādējādi saslēdzot abus tiltus kopā. Pārvadīto griezes momentu var mainīt, regulējot spiedienu uz sajūga plāksnēm, tādā veidā kontrolējot jaudas plūsmu starp priekšējo un aizmugurējo tiltu. Tikko Haldex sajūgs reģistrē priekšējā tilta slīdēšanu, nepieciešamais griezes moments tiek pārvadīts uz aizmugurējo tiltu.
Kompaktais sajūgs var pārvadīt uz aizmugurējo asi 3 200 ņūtonmetru griezes momentu. Sajūgs nodrošina neierobežoti mainīgu griezes momenta pārnešanu starp priekšējo un aizmugurējo tiltu. Ārkārtējos gadījumos līdz pat 100 procentiem no pieejamā griezes momenta var pārvadīt uz aizmugurējo tiltu. Taču parasti, kad auto pārvietojas taisnā līnijā ar vienmērīgu ātrumu un riteņu saķere ar ceļu ir vienāda, 90 procenti no pieejamā griezes momenta tiek pārvadīti uz priekšējo tiltu, bet desmit procenti - uz aizmugurējo tiltu.
…