3. Skaņu L un Ļ vārdu savienojomus, teikumos.
- pēc artikulārām pazīmēm;
Logopēds bērnam sauc vārdu savienojumus, bērns tos atkārto. Uz galda var būt izlikti attēli, kuros ir attēloti vārdi, kuri ir vārdu savienojumos. (Liela ļipa, zaļa zāle, ērgļu ligzda.)
Teikumi. Uz galda tiek nolikti atsevišķi vārdi un bērns no tiem izveido tikko izrunātu teikumu, mācoties sakārtot vārdus teikumā loģiskā secībā. (Lienei ir skaļa balss. Leons laukos kaļ malku. Pļavā ganījās kumeļi.)
- pēc akustiskām pazīmēm;
Bērnam jānosauc vārds, kurā dzirdama skaņa L. (Zaļa zāle, skaļa balss, tāli ceļi.)
Bērnam jānosauc vārds, kurā dzirdama skaņa Ļ. (Kļūdu labojums, augļu sula, lauku ļaudis, kļavu lapas.)
Bērnam jāklausās teikumi un jānosauc vārdi, kuros ir skaņa L. (Bērzu birzī pie skolas bērni izlika putnu būrīšus. Tajos drīz apmetās zīlītes. Perēklīšos parādījās raibas oliņas.)
Bērnam jāklausās teikumi un jānosauc vārdi, kuros ir skaņa Ļ. (Jelgavas stacijā uz perona stāvēja daudz ļaužu. Jūrnieki gatavoja kuģi tālam jūras ceļam. Ceļus klāja dubļi un peļkes.)
…