Likmes uz amatieriem
Saukļa "Just do it" vēsture aizsākās 80. gadu vidū, kad Amerikā notika fitnesa bums. Kamēr Nike piedāvāja “jauninājumus augstākās klases sportistam”, konkurenti ir paļāvušies uz augošo aerobikas tirgu un kļuvuši par līderiem sporta apģērbu tirdzniecībā ASV. Uzņēmumam Nike tas izrādījās pirmais pārdošanas apjoma kritums un masveida atlaišana, kuras laikā darbu zaudēja 20% darbinieku. Bija jūtama arī ekonomikas lejupslīde - izglītības iestādes slēdza sporta programmas un pirka daudz mazāk produkcijas.
Patiesībā tas nozīmēja, ka Nike bija jāizdomā sev "jauna seja" - tēls, kas masām patiktu.
Nike devīzi uzraudzīja viens no firmas dibinātājiem Dens Vīdens. Sākumā viņš nāca klajā ar pieciem jauniem saukļiem, un beigās viņš apmetās uz frāzi "Just do it". Likme uz amatieriem darbojās un frāze "Just do it" kļuva par zīmola devīzi. 90. gados kampaņas ietvaros tika nošauti beisbolists Bo Džeksons un leģendārais Maikls Džordans. Tad sauklis tika izmantots, lai pievērstu uzmanību cilvēkiem ar invaliditāti. "Just do it" kļuva par manifestu, ar kuru Nike aktualizēja aktuālākos sociālos jautājumus. Zīmols koncentrējās uz dzimumu nevienlīdzību un sieviešu tiesībām sportā, rasu diskrimināciju un HIV pozitīviem sportistiem.
…