Cenu struktūras kopumā neatbalsta ES transporta politikas mērķus
Ir novēroti nelieli sasniegumi transporta izmaksu restrukturēšanā, kura vērsta uz ārējo izmaksu labāku internalizāciju, kas palīdzētu samazināt kopējo pieprasījumu pēc transporta un transporta infrastruktūras, kā arī uzlabot sadalījumu pa nozarēm.
Piemēram, cenas vēl arvien ir izdevīgākas privāto vieglo automašīnu, nevis sabiedriskā transporta izmantošanai. Kopējās vieglo automašīnu izmantošanas izmaksas, ieskaitot gan iegādi, gan ekspluatāciju, ir saglabājušās nemainīgas, savukārt pārējo transporta veidu izmantošanas izmaksas ir palielinājušās. Tas nozīmē, ka tiem, kuriem nav savas automašīnas, ir samazinājušās pārvietošanās iespējas.
Secinājumi
Piesārņojums bija un būs, jo to praktiski nav iespējams samazināt. Kāpēc? Jo mēs visi esam pieradušu pie ērtībām un diez vai tagad kāds mainīs savu automašīnu uz velosipēdu vai vēl kaut ko, kas nepiesārņo vidi.
…