Marketings un citas zinātnes nozares
Marketings nav teorētiska disciplīna, bet gan ekonomikas teorijas, psiholoģijas un menedžmenta sakausējums.
● ekonomika:
cenas teorija un stratēģijas,
- ekonomiskā uzvedība,
spēļu teorija;
●psiholoģija:
- patērētāju uzvedība,
reklāmas uzdevumi,
sociālā psiholoģija.
● menedžments:
segmentēšanas stratēgijas,
pieprasījuma analīze,
- menedžmenta stratēgijas.
Marketinga īsa vēsture
Klasiskā skola (1900-50) teorijas fokusējas uz kopējo tirgus uzvedību un balstās uz ekonomiku un socioloģiju
Vadīšanas mārketings (1950-75) marketings ir daļa no vadīšanas vai biznesa skolas, kas fokusējas uz indivīdu uzvedību, turpinājumā balstoties uz aizgūtām tehnikām no sociālām zinātnēm
Uzvedības mārketinga skola (1965 – mūsdienas) šī skola aizgūst atzinās no dažādām nozarēm, galvenokārt no psiholoģijas, ar uzsvaru uz indivīdu patērētāju uzvedības
Adaptivā/Stratēģiskā marketinga skola (1980 – mūsdienas) atgriežas pie makro līmeņa fokusa. Nozīmīga loma M. Porteram un salīdzinošo priekšrocību paradigmu.
…