Birokrātiskā kontrole
Ietver visaptverošu noteikumu un procedūru sistēmu izveidi, lai virzītu darbības virzienu.
Galvenie kontroles veidi : darbības budžets un standartizācija
Darbības budžets – noteikts mērķis, kurš jāsasniedz, piešķirot tam budžetu.
Standartizācija – parāda to, cik lielā mērā organizācija nosaka veidu, kādā tiek pieņemti lēmumi, lai darbinieku rīcība būtu paredzama.
Izpildes kontrole
Tās ietvaros vadītāji novērtē un paredz katra virziena, nodaļas un darbinieka attiecīgo mērķu rādītāju izpildi un salīdzina sasniegtos rezultātus ar izvirzītājiem.
Līdzsvaroto rādītāju karte – tās pamatā ir finanšu informācijas papildināšana ar izpildes rādītājiem, kuri parāda kā organizācija sasniedz konkurētspējīgās priekšrocības 4 elementus :
Finanšu perspektīva;
Ārējo attiecību jeb klientu perspektīva;
Iekšējo biznesa procesu perspektīva;
Mācīšanās un izaugsmes jeb inovāciju perspektīva
Organizatoriskā kultūra
Organizācijas darbinieku starpā izplatīto normu, standartu un vērtību kopums, kurš ietekmē darbības norisi.
Katra uzņēmuma organizatorisko kultūru parasti izveido stratēģiskie līderi.
Augstākās vadības komandas izveidošana palīdz noteikt stratēģisko virzību, komandas dalībnieku vīzijas, kurām sekos zemākā līmeņa vadītāji.
…