Tirgus nišas stratēģija
Tehnoloģiju novators “LG Electronics” un ātrās ēdināšanas retorāns «KFC» ir vieni no uzņēmumu piemēriem, kas izmantojuši tirgus nišas stratēģiju savā darbībā. Šī stratēģija ļauj iegūt priekšrocības konkurencē, samazinot izmaksas vai dažādojot, diferencējot savu produktu klāstu.
Uzņēmums “LG Electronics” 1958. gadā uzsāka savu darbību kā sadzīves tehnikas ražotājs, taču laika gaitā uzņēmums attīstījās un, lai piedalītos konkurējošā cīņā kā nozīmīgs spēlētājs, tas veica savas produkcijas diferencēšanu.
Izmaksu samazināšana
Kā viens no uzskatāmākajiem piemēriem, izmaksu samazināšanai un tirgus iekarošanai, ir uzņēmums „KFC” – „Kentucky Fried Chicken” , kas savu atpazīstamīgu ieguvis kā ātrās ēdināšanas restorāns.
Lai iekarotu Ķīnas tirgu, „KFC” savas izmaksas būtiski samazināja, lai būtu konkurētspējīgs pārējo ātrās ēdināšanas restorānu vidū, spētu nodrošināt zemu cenu savai produkcijai.
lēts un ātri atrodams darbaspēks,
produktu pagatavošanas sastāvdaļas nav dārgas,
uzsvars tiek likts uz ēdiena „līdzi ņemšanu”,
ēdienkarte nav īpaši daudzveidīga
…