Bērnam ar AST ir jāiemāca un jāizskaidro higiēnas un tīrības nozīmīgums. Viņš nespēj patstāvīgi izprast un zināt, ka nemazgāšanā var izraisīt veselības problēmas. Apgūstot mazgāšanās prasmes, bērniem ar AST ir jāmāca kā ikdienas rutīnas sastāvdaļu. Mazgāšanās rituālu jāsadala mazos soļos. Bērnam ir izteikta vizuālā domāšana un viņš mācas darbību atkārtošanas. Piktogrammas var novietot tieši pie dušas, izlietnes izvēloties nepieciešamos soļus.
Ēšanas prasmes bērniem ar AST ir multisensora pieredze un process. Ēšanas process ietver sevī garšu daudzveidību, dažādas tekstūras un temperatūras: salds, skābs; auksts, karsts; mīksts; kraukšķīgs; biezi šķidrumi, miksētas tekstūras u.c.
Jāizveido un jāievēro ēšanas grafiks. Noteikti palīdzes piktogrammu skaidrojošais plāns. Attīstot ēšanas prasmes nepieciešams ēst kopā ar bērnu, jābūt viņam par paraugu.
…