Tādēļ šķiet, ka ir svarīgi, lai arī mūsu – jauno skolotāju mācību programmās galvenā uzmanība tiktu pievērsta spēcīgajai skolotāju ietekmei uz dažādiem skolēnu dzīves aspektiem. Vēl viena svarīga skolotāju apmācības daļa būtu tāda, ka mācībspēki izstrādātu stratēģijas klases klimata pozitīvu pārmaiņu veicināšanai. Pētījuma secinājumi liecina, ka tad, kad skolotāji centrējas uz tikai teorētisku zināšanu mācīšanu skolēniem, visticamāk, viņiem skolēni ir vienaldzīgi vai nepatīk. Gan pastiprinātas pozitīvas mijiedarbības veicināšana, gan negatīvās mijiedarbības samazināšanās ir stratēģijas, kas prasa pasniedzēja laiku, plānošanu un ieguldījumu. (16 slaids)
Pētījums iesaka neatļaut skolēniem publiski izteikties par viņu uzvedību, bet to darīt vairāk privāti. Skolotājiem vispirms ir jāapzinās, vai skolēns, pret kuru vērsta viņu nepatikas izrādīšana, nav pakļauts zema statusa riskam. Ja šo faktu apliecina skolēna klasesbiedri, piemēram anketās, vai pats skolēns. Tad alternatīva pieeja, kas novērš konkrēta skolēna rāšanu, un vienlaikus izglīto pārējos par to, kādi uzvedības veidi tiek uzskatīti par vēlamiem ir sarunāties par klases noteikumiem visiem kopā un uzņemties atbildību par šo noteikumu ievērošanu kopā ar klasi kā kolektīvu. Šādas pieejas ir Labas rīcības piemērs kurā klase tiek apbalvota par labu izturēšanos un skolēni tiek aicināti atbalstīt cits citu, rīkojoties pareizi. Šī pieeja ir jau sevi pierādījusi, mazinot nevēlamo uzvedības vispār un jo īpaši agresiju. (17 slaids)
…