Pētījuma mērķis: Analizēt literatūru par motivāciju un atklāt mācību motivāciju manā klasē.
Pētījuma uzdevumi:
Izveidot priekšstatu par motivāciju teorētiski rakstot;
Analizēt iegūtos datus par mācību motivāciju.
Pētījumā par jauniešu motivāciju apstrāde.
Veicot pētījumu par skolēnu mācību motivāciju, izmantoju anketas, lai noskaidrotu, kāda ir mācību motivācija manā klasē. Anketa sastāvēja no četriem dažādiem jautājumiem un aptaujāju 25 skolēnus.
Secinājumi.
Motivācijas struktūru, kas rosina skolēna mācīšanos, nosaka perspektīvas motīvi – apgūt noteiktu zināšanās nozari, mācīties augstskolā utt. Tie ir relatīvi noturīgi motīvi motivācijas saturā un nav atkarīgi no konkrētās situācijas, kas virza un stimulē skolēnu mācīšanos.
Svarīgi, lai skolotājs ne vien dodu skolēniem norādījumus un pamācības, kā un kas jādara, bet pats vienmēr radītu piemēru un priekšzīmi, lai skolēnam būtu izvēles iespējas un viņš pats uzņemtos atbildību par izdarīto izvēli. …