Komunikācijas raksturi
sociāli rituāla(uzturēt partneru attiecības,apliecināt cieņu)
izziņas(iegūt jaunu informāciju)
ekspresīva(paust emocijas un jūtas)
pamudinoša(panākt kaut ko no partnera,mainīt viņa uzvedību,attieksmi)
pārliecinoša( mainīt partnera viedokli)
konfliktregulējoša(atrisināt konfliktus,noregulēt partneru attiecības).
Horizontālās pozīcijas raksturs
Veidojas līdzvērtīgas, līdzīgas attiecības,
cilvēka respektēšanas, cieņas izrādīšanas pozīcija, partneri ņem vērā viens otra intereses, emocijas, cenšas atrast abas puses apmierinošu problēmas atrisinājumu.
Vertikālās pozīcijas raksturs
Psiholoģiskās dominēšanas pozīcija. Dominantais partneris cenšas uzspiest savu viedokli sarunu biedram, lai iegūtu kaut kādu reālu(materiālu u.c.) labumu vai psiholoģisku pārākumu, apmierinot savas egoistiskās vajadzības.
Atkarības pozīcija. Viens no sarunu biedriem "pakārtojas“ otram, uzsverot pirmā augstāku statusu, pieredzi, varu. Šāda uzvedība apmierina pirmā partnera prestiža vajadzības un bieži pozitīvi sekmē “lūdzēja” vajadzību apmierināšanu.…