Risinājumi
Valsts mērogā tika izskatīti sekojošie problēmas risinājumi:
• Viens no problēmas atrisināšanas radikāliem ceļiem - robežas šķērsojuma jaunu punktu atklājums.
• Ieplanots uzbūvēt jaunu ceļu no Ludzas uz Terehovu ar sakārtotiem termināliem pie robežas un paplašināt robežkontroles punktu.
• Stāvvietu uzbūve. Ja Saeima liks kravas automašīnu šoferiem pie Krievijas robežas obligāti iebraukt stāvvietās, rindas tas būtiski nemazinās un mašīnas pāris dienas tāpat būs spiestas pavadīt rindā uz ceļa, taču ieguvējs būs stāvvietas iznomātājs "Austrumu kravu terminālis", kas cieši saistīta ar "Parex" un tuvākajos septiņos gados varētu gūt vismaz 200% peļņu, ceturtdien ziņo laikraksts "Diena".
Nomniekam plānots gadā maksāt ap miljons latiem. Saeimā pašlaik tiek izskatīti likuma grozījumi, kas liks kravas auto šoferiem obligāti iebraukt maksas stāvvietas pirms Latvijas - Krievijas robežpunkta šķērsošanas.
Stāvvietu noma spriedzi no robežām nenoņems, jo komfortā šoferi pavadīs vien vidēji septiņas stundas. Lielāko daļu gaidīšanas laika, vismaz divas dienas, viņi tik un tā pavadīs stāvot rindā uz ceļa.
Ja Saeima akceptēs obligāto iebraukšanu stāvlaukumos, valdība pēc tam lems par to, cik daudz un kam šoferi maksās. Paredzēts, ka šoferi maksā valstij, kas pēc tam norēķinās ar stāvlaukuma īpašnieku. Satiksmes ministrija lēš, ka cena par mašīnu būs desmit latu. Ja vidēji gadā robežu šķērso 150 tūkstoši mašīnu, valsts gadā iekasētu 1,5 miljonus latu. Miljons aizietu par nomu, atlikusī nauda paliek valstij, kas rūpēsies par stāvlaukuma uzturēšanu un darba organizēšanu tajā.
Perspektīvā ministrija vēlas, lai tiktu izbūvētas stāvvietas 1000 mašīnām, taču, kamēr tas nav noticis, patreizējās 200 vietas neko neatrisina.
• Nolemts atvērt jaunu Opuļu kontrolpunktu, kā arī veikt Vientuļu robežpunkta attīstību.
Krievija-Latvijas robežas iecirknī Pleskavas apgabalā darbojas tikai 2 caurlaides punkti: MAPP `Burachki` Sebezhskoj muitas un MAPP `Ubilinka` Pleskavas muitas, un muitniekiem ir smagi tikt galā ar mašīnu milzīgu straumi, kuras seko no Latvijas Krievijā.
Viens no problēmas atrisināšanas radikāliem ceļiem - robežas šķērsojuma jaunu punktu atklājums, kas ļautu mazliet atvoeglot situāciju.
Šodien pie robežas, esat tas Krievija-Latvija, krievu-igauņu, strādā atšķirīgi kontrolējoši dienesti: muita, pogranichnaja, fito-, veterināra kontrole un citi. Tādēļ pie robežas šķērsojuma nepieciešams patērēt daudz laika uz to paiešanu. Tā, muitu noformējums un kontrole `Burachki caurlaides punktā` aizņem aptuveni 20 minūtes, uz pārējiem septiņi kontrolējošie dienesti nākas vidēji stunda.