Kopsavilkums
Projekta laika plāns:
2015. – 2019. gads – projektēšana
2017. – 2020. gads – īpašumu atsavināšana
2019. – 2025. gads – trases būvniecība
2030. gadā plānots pārvadāt (provizoriski) – 5 miljonus pasažieru un 12.5 miljonus tonnu kravu.
2040. gadā plānoti 319 miljoni eiro ieņēmumi.
Vēsturiski fakti par dzelzceļu Latvijā
1862.gadā Latvijā tika izbūvēts pirmais dzelzceļš, tad arī sāka kursēt vilcieni no Latvijas uz Eiropu.
Vilciens, kurš no Latvijas kursēja pirms 2. pasaules kara, Berlīni sasniedza 15 stundās un 19 minūtēs, atceļā pavadot pat mazāk – 14 stundas un 43 minūtes. Latvijas teritorijā tā vidējais kustības ātrums bija 77,1 km/h, Lietuvā – 79,2 km/h, bet Vācijā – 80,4 km/h.
1981.gadā kursēja vairāki bez pārsēšanās vagoni maršrutos Rīga-Berlīne, Rīga-Varšava, Tallina-Varšava, kā arī Ļeņingradas-Varšavas un Ļeņingradas-Berlīnes vilcieni.
…