Mirkovides faktoru raksturojums
Piegādātāji – Latvijā audzētu dārzeņu piegādātāji – “Jelgavas augļi”
Mārketinga starpnieki – produktu virzība tirgū ar reklāmu palīdzību – izkārtnes, reklāma internetā, mājaslapa
Konkurenti – konditorejas studija “Tarte” (piedāvā svaigi spiestas sulas un smūtijus”, ”Čili pica”, veikalā nopērkamais smūtijs – “Gutta” smūtijs, kā arī veikalā “Rimi” pieejamā svaigi spiestā apelsīnu sula.
Klienti – veselīga uztura piekritēji dažādās vecuma grupās, arī eksperimentētāji
Likumdošana – Pārtikas un veterinārais dienests, Valsts ieņēmumu dienests
Visi šie mikrovides faktori ir ļoti būtiski produkta realizēšanai un tirdzniecībai, jo visi šie faktori veicina produkcijas virzību tirgū
Secinājumi par makrovides ietekmējošiem faktoriem
Visbūtiskāk ietekmē demogrāfiskie un ekonomiskie faktori, jo bez dzimstības nebūtu cilvēki un bez algas nebūs naudas par ko veidot pieprasījumu pēc produkta.
Produkcijas segments veido dažādas cilvēku vēlmes, kam ražotāji pakļaujas, lai viņu produkcija būtu ar lielu pieprasījumu, lai cilvēki vēlētos iegādāties šos produktus
PEST analīze
Politiskie faktori
Uzņēmumam “Smūtiju bārs” jāatbilst Pārtikas aprites uzraudzības likumam, kā arī normatīvajos aktos noteiktām normām
Augstas prasības ēdināšanas uzņēmumiem
Ekonomiskie faktori
Ekonomiskā nestabilitāte ietekmē izdevumus maltītes ieturēšanai ārpus mājas
Konkurence
…