Gleznā "Krusta pacelšana" vairāki bendes un kareivis slej augšā lielu krustu, pie kura piesists Kristus. Gleznas saspringtais saturs atveidots izteiksmīgās, spriedzes pilnās formās, kur satraukuma iespaidu vēl papildina pati diagonālā virziena kompozīcija. Figūru pozu dažādība, to sarežģītie rakursi un tēlu sasprindzinātie muskuļi liecina par fizisko spēku visaugstāko sprieguma punktu. Šim raupjajam spēkam pretī ir nostatīts Kristus padevīgais, idealizētais tēls. Gleznā “Krusta pacelšana”, Rubenss izmantojis visus iespējamos kontrastu efektus un apgaismoto laukumu un ēnu savstarpējās mijas pārsteidzošo iedarbību. Tāda pati trauksmainu kustību un dramatisma pilna ir arī otra altārglezna "Noņemšana no krusta".
"Leikipa meitu nolaupīšana"
Tas vēsta, ka valdnieka Leikipa meitas iekārojuši nolaupīt Zeva dēli - dvīņi Kastors un Polideiks. Dvīņi grieķiem bija karavīru un jūrnieku sargi, īstas un nešķiramas brāļu draudzības simbols. Mākslā viņi parasti tika attēloti kā stalti jātnieki. Vēlāk, kā vēsta mīts, Zevs viņus pacēlis debesīs, un tā radies Dvīņu zvaigznājs.
Rubensa gleznā Leikipa meitu nolaupīšana attēlota kā dramatisks, spriedzes un nevaldāmu kaislību pilns mirklis: krācošu, pakaļkājās saslējušos zirgu figūras, Leikipa meitu sarežģītos rakursos tvertie augumi, visiem spēkiem cīnoties pretī nolaupītājiem, paši
jaunekļi, kas nepārprotami virzās uz savu
mērķi - šīs visas trauksmainās figūras rada
nepārspējami dinamisku kompozīciju.
"Persejs un Andromeda"
Attēlots brīdis, kad sengrieķu varonis Persejs, tikko atlidojis uz sava spārnotā zirga Pegaza, atbrīvo pie klints piekalto Andromedu. Viņš ir uzvarējis pūķi, kas turējis jaunavu gūstā, un briesmīgais nezvērs tagad bezspēcībā guļ pie Perseja kājām. Attēloto antīko teiksmu caurauž valdzinošs skaistums un burvība, dzīvespriecīgi vizmo zilā, sarkanā un dzeltenā krāsu palete, ķermeņi mirdz sārtu un perlamutra krāsu smalkā toņu gammā, un tas viss saplūst vijīgā līniju kompozīcijā. …