Personāla attīstības stadijas
mācību vajadzību noteikšana
mācību budžeta plānošana
mācību procesa organizēšana
mācību rezultātu pārbaude
atbilstošu korekciju veikšana mācību procesā
Personāla attīstības un izglītošanas plāns
Mācību vajadzību noteikšana
Personāla attīstības plāna izstrāde
Mācību programmu izstrāde
Mācību īstenošana
Personāla zināšanu, prasmju, kompetenču pārbaude (testi, pārrunas, lomu spēles u.c.)
Mācību kvalitātes mērījumi (darbinieku, vadītāju, klientu aptaujas)
Mācību vajadzību noteikšanas avoti
Organizācijas vajadzību un tirgus situācijas analīze
Organizācijas mērķu un darba uzdevumu analīze
Personāla esošās kompetences novērtējums
Personāla darba rezultātu novērtējums
Mācību vajadzību noteikšanas metodes
Kvalitatīvās (ko mācīt, kādas prasmes attīstīt)
Kvantitatīvās (cik cilvēkiem, ko mācīt, cik ilgs laiks tam ir nepieciešams)
Informācijas izvērtēšana par mācību dalībniekiem (darba stāžs, pieredze, izglītība, dalība kursos)
Esošo prasmju un zināšanu novērtēšana
Ilgtermiņa un īstermiņa attīstības plānu analīze
Dalībnieku individuālie pieteikumi un priekšlikumi
Aptauja
Mācību organizēšanas veidi
Ārējās mācības
Iekšējās mācības
Personāla mācības – papildproblēmas organizācijai?
Kvalificēts darbinieks sāk pretendēt uz daudz augstāku amatu vai darba samaksu
darbinieks aiziet uz citu kompāniju
darbinieks kļūst “daudz gudrāks”, sāk uzdot pārāk daudz jautājumu vai oponēt vadītāja lēmumiem
darbinieks neko nemaina savā darbībā; tātad nauda mācībām iztērēta velti.…