Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:925469
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Ievads

Patērētāju tiesības ir samērā jauna tiesību apakšnozare, kas regulēta Latvijas likumdošanā. Jēdziens patērētājs nebija svešs arī agrāk, tomēr patērētājam atvēlēto tiesību loks atšķīrās no tām iespējām, kādas šobrīd piedāvā Latvijas likumdošana. Diemžēl literatūru neizdevās atrast, tikai no grāmatnīcu brošūriņām, kā arī meklējot informāciju laikraksta izdevumos, internetā un pat no televizoru ekrāniem. Žēl, jo ar šiem jautājumiem ikdienā saskaras lielākā sabiedrības daļa. Domāju, ka šai informācijai vajadzētu būt plašāk pieejamai. Patērētāji esam mēs visi. Vairumam cilvēku patērētāju tiesības saistās ar mājsaimniecības preču un pārtikas produktu iegādi veikalā, tas ir slēdzot pirkuma līgumu.
Kas ir patērētājs? Latvijas Patērētāju tiesību aizsardzības likumā dotais definējums, ka „patērētājs ir fiziska vai juridiska persona, kas izsaka vēlēšanos iegādāties, iegādājas vai varētu iegādāties preci vai izmantot pakalpojumu nolūkam, kurš nav tieši saistīts ar tā uzņēmējdarbību”.
Vēsturiski patērētāju tiesības radušās, lai valsts ar tiesību normu palīdzību aizsargātu, gribētos teikt ikdienas ( tieši fiziskās personas ) patērētāju, kurš iegādājas preci savām vai ģimenes vajadzībām.
Patērētāja izvēles brīvība un griba.

Stājoties līgumattiecībās ar ražotāju, pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju, patērētājam jādod iespēja pilnībā realizēt savu izvēli un gribu, iegādājoties tieši tādu preci vai saņemot tieši tādu pakalpojumu, kādu patērētājs vēlas, izņemot likumā noteiktos ierobežojumus. Ražotāja, pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja pienākums ir respektēt šo gribu. Izvēle un griba paužama līguma noteikumos, vai arī tai jābūt redzamai pēc lietas apstākļiem.

Pirms patērētājs iegādājas preci vai saņem pakalpojumu, tam jādod iespēja novērtēt attiecīgās preces vai pakalpojuma derīgumu un atbilstību.

Patērētājam jāsaņem pilnīga informācija par preci vai pakalpojumu, norēķināšanās veidu, līguma izpildījumu un atbildību, ja līgumsaistības tiek pārkāptas.

Patērētājam nav pienākums pieņemt preci vai pakalpojumus un samaksāt cenu par preci vai pakalpojumu, ja prece ir piegādāta vai pakalpojums sniegts, patērētājam neizdarot pasūtījumu. Līgumos. Ko patērētājs slēdz ar ražotāju, pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju, līgumslēdzēja pusēm ir vienlīdzīgas tiesības.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1140240
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties