Pasūtījumu apstrādes un izpildes mērķi
Loģistikas menedžments uzņēmumā sākas ar gatavās produkcijas patērētāja (pircēja) pasūtījumu apstrādi. Tāpēc biznesa loģistikas darbības, kas saistītas ar pasūtījumu vadīšanu, no patērētāja viedokļa ir ļoti svarīgas.
Tāpēc, lai paaugstinātu patērētājiem sniegto pakalpojumu kvalitāti un ar efektīva loģistikas menedžmenta palīdzību ātrāk apmierinātu pieprasījumu, ir jāsamazina pasūtījumu izpildes cikla laiks un posmu skaits.
Kopējā pasūtījuma izpildes vadīšana ietver vairākus posmus, veidojot tā saucamo pasūtījuma izpildes loģistikas ciklu:
pasūtījuma pieņemšana un iepriekšējā apstrāde;
pasūtījuma nodošana atbilstošai uzņēmuma nodaļai vai citam uzņēmumam;
pasūtījuma prasību noteikšana;
pasūtījuma izpildītāju noteikšana;
pasūtījuma izpildes plānošana;
pasūtījuma izpildes monitorings;
pasūtījuma izpildes kontrole.
Ja pasūtījumu apstrāde galvenokārt ir saistīta ar informācijas un finansu plūsmu savākšanu, glabāšanu un nodošanu,
tad pasūtījumu izpilde ir loģiskas darbības, kas saistītas ar pasūtīto gatavās produkcijas ražošanu un piegādi patērētājam. Pasūtījumu izpildes loģistikas menedžments tiek aplūkots galvenokārt no informācijas un finansu viedokļa, neiedziļinoties ražošanas menedžmenta un gatavās produkcijas fiziskās sadales problēmām. …