Pasaules tūrisma reģioni iedalās:
Amerika
Eiropa
Āfrika
Austrumāzija un Klusā okeāna reģions
Tuvo Austrumu reģions
Dienvidāzija.
Eiropas un Amerikas valstu dominanti pasaules tūrisma tirgū nosaka:
Reģionos ir liels iedzīvotāju skaits
Ir pietiekami augsti ienākumi, lai varētu doties ārzemju braucienos
Ir pietiekoši daudz laika ceļošanai
Ir politiski stabili un tūrismam droši.
Amerika ir otrs lielākais tūrisma reģions ar intensīvām iekšreģionālām plūsmām, apmeklē
19 % no Pasaules tūrisma īpatsvara.
Iedala apakšreģionos :
Ziemeļamerika - apmeklē ~17% Pasaules tūristu
Centrālamerika un Karību jūras baseina valstis - apmeklē 3 % Pasaules tūristu
Dienvidamerika - apmeklē ~2,6 % Pasaules tūristu.
Ziemeļamerikas reģionam
raksturīgs:
tūristu apmaiņa starp ASV un Kanādu.
labi attīstīts ir iekšējais tūrisms, jo ir valstis ar plašu teritoriju
ASV un Kanāda ir plašs tūrisma importa rajons, jo šīm valstīm raksturīgs augsts dzīves līmenis, bet nav daudz senatnes pieminekļu.
Liela daļa šo valstu iedzīvotāji ir etniski saistīti ar Eiropu, tādēļ etniskie tūristi dodas tieši uz turieni.
ASV ir augstu attīstīta valsts, tādēļ attīstīts biznesa tūrisms.
tūristi dodas atpūsties uz Karību jūras baseina, kā arī Vidusjūras valstīm.
Tūrisma attīstību tieši šajā reģionā nosaka :
izdevīgs ģeogrāfiskais stāvoklis – to apskalo 2 okeāni,
atrodas svarīgu transporta ceļu krustpunktā,
raksturīgi daudzveidīgi rekreācijas un dabas resursi,
reģionā ir augsts ekonomiskās attīstības un dzīves līmenis,
ir labi attīstīta tūrisma infrastruktūra.…