Dinamiskā pauze
Skolotāja saka: Tagad sastājieties aplītī un visi mēģiniet gan atveidot manis saukto dabas parādību un transportlīdzekļu skaņas, gan parādīt katru vizuāli un noteikt to stihijas (vilciens, ugunskurs, vējš, lidmašīna, prāmis, mašīna, lietus, mākoņi)!
Skolotāja saka: Nospēlēsim vēl vienu spēli. 4 skolēniem būs jāiejūtas dabas stihiju lomās, pārējie sastājas rindiņā. Kad izskries gaiss, visi pietupstās, kad uguns – skrien prom, kad ūdens – izpilda peldes kustības, kad zeme – paceļas, cik var augstu kā kociņi.
Skolotāja saka: Apsēžamies savās vietās! Es saukšu dažādus īpašības vārdus, bet jums būs jāatmin, kuru dabas stihiju tie raksturo (slapjš, auksts, karsts, oranžs, zilgans, brūna, vēss, kvēlojošs, caurspīdīgs, sausa, bezkrāsains, auglīga, smaržīgs, viļņojošs, apaļa).
Noslēgumā
Skolotāja saka: Tagad katrai grupiņai izdalīšu baltas lapas, sadalīsim uz 4 vienādām daļām, un katram skolēnam būs jāmēģina atspoguļot kvadrātiņā savas asociācijas ar izvēlēto dabas stihiju. (Piemēram, uguns asociējas ar ugunskuru, ūdens – ar lietu, gaiss – ar putniem, zeme – ar zāli).
Bērni, liels paldies jums par sadarbību! Novēlu jums arī turpmāk būt tikpat radošiem, aktīviem un saudzīgiem pret dabu! Par čaklu darbiņu pacienāšu jūs ar gardumiņiem!
…