Robežas tradicionāli bijušas vājais punkts starptautiskajā transporta sistēmā. Kopumā ir maz robežšķēršošanas punkti un satiksmei jābūt novirzītai caur tiem. Vismaz tie nodrošina vietas, lai salīdzinoši viegli kontrolētu tirzniecību un savākt ienākumus. Tās var kalpot arī kā līdzeklis, kas atbilst citiem neekonomiskiem mērķiem, piemēram, lai atklātu nelegālas narkotikas vai profilakses slimības vai kaitīgo kukaiņu ieceļošanu.
Pārrobežu satiksme attiecas gan uz personu, gan kravu parvadājumiem. Daudzos gadījumos jautājumi, kas skar abu veidu pārvietošanos pāri robežām, ir ļoti līdzīgi, piemēram, nepieciešamība pēc adekvātas un saskaņotas infrastruktūras abpus robežai.
Dažās robežās pastāv dabīgi šķēršļi, piemēram – jūras vai kalnu grēdas. Šajā gadījumā pārrobežu kustības izmaksas ir neizbēgami lielākas, ja salīdzina ar izmaksām bezšķēršļu gadījumā. Tās var būt saistītas ar papildus pārkraušanu un bieži ir ierobežotas pieejamās tehnoloģijas.