Kas veic darbā notikušo nelaimes gadījumu uzskaiti?
Nelaimes gadījumus darba devējs uzskaita un reģistrē nelaimes gadījumu darbā uzskaites žurnālā, kura paraugs dots Noteikumu pielikumā. Darba devējs sniedz informāciju Inspekcijai, kas uzskaita un reģistrē visus valstī notikušos nelaimes gadījumus darbā.
Ārvalstīs notikušos nelaimes gadījumus inspekcija reģistrē pēc tam, kad cietušais vai persona, kura pārstāv viņa intereses, iesniedz dokumentus (to kopijas), kas apliecina nelaimes gadījumu.
Kā var apstrīdēt un pārsūdzēt aktu vai atzinumu par nelaimes gadījumu darbā?
var apstrīdēt, vēršoties pie Inspekcijas direktora. Inspekcijas direktors pieņem lēmumu par nepieciešamību atkārtoti izmeklēt nelaimes gadījumu. Inspekcijas direktora lēmumu var pārsūdzēt tiesā mēneša laikā pēc lēmuma spēkā stāšanās.
Vai nodarbinātajam ir sociālās garantijas situācijās, kad darbā noticis nelaimes gadījums?
Visos legāli noformēta darba gadījumos, nodarbinātajam sociālo aizsardzību garantē LR normatīvie akti. Valsts sociālās apdrošnāšanas aģentūra piešķir nodarbinātajam, kas cietis nelaimes gadījumā darbā, sociālās apdrošināšanas ārstniecības, rehabilitācijas un ar to saistīto papildu izdevumu atlīdzību un kompensāciju par darbspēju zaudējumu.
Kur un kādā veidā var saņemt informāciju un konsultācijas?
Valsts darba inspekcijā
Valsts darba inspekcijas reģionālajās
Inspekcijās
LR Labklājības ministrijas Darba aizsardzības politikas nodaļā
Latvijas darba devēju konfederācijā
Latvijas Brīvo arodbiedrību savienībā
…