Reklāmas mediju tirgus 2006. gadā ir pieaudzis gandrīz par 25 %, kamēr vecajā Eiropā tikai par 5 %. Pieaug konkurence. Pieaug patērētāju izglītības līmenis. Salīdzinot ar pagājušo gadu strauji ir pieaudzis apgrozījums tirgus mazākajā daļā – reklāma internetā par 93,5 %; reklāma kino par 84%.
2006. gads uz Latviju ir atnesis MTV – jaunu kanālu ar savu dinamiku un specifiku. Pastāvīgi pieaug preses izdevumu skaits, kas liek precīzāk formulēt vēstījumus specifiskākām mērķauditorijas grupām.
Vides reklāma 2007.gadā ir uzrādījusi labus, stabilus izaugsmes rādītājus. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, kad vides reklāmas pieaugumu veicināja jaunu formātu parādīšanās ( reklāmas uz autobusiem, mobilā reklāma, reklāma uz brandmūriem un būvniecības sietiem) un reklāmas nodevas maksājumu pieaugums, tad 2007.gadā mēs redzam pieaugumu tempu, kuru varam salīdzināt ar iepriekšēja gada bāzes rādītājiem.
Pieauguma pamatā galvenokārt ir pieprasījuma pēc vides reklāmas palielināšanās, tikai par sekundāru faktoru var uzskatīt cenu pieaugumu. Piemēram, Clear Channel reklāmas izvietošanas kapacitāte 2007.gadā sasniedz 87%.
Svarīgs faktors ir vides reklāmas pieaugošā proporcija kopējā mediju tirgus ”pīrāgā”, ja 2005.gadā tie bija tikai 5,5% tad 2007.gadā tie ir 8,6%. Salīdzinot ar Eiropas valstu vidējiem radītājiem vides reklāmai, Latvijā tie ir virs vidējā rādītāja.…