Masas
cilvēku kolektivitātes forma, ko raksturo zems mijiedarbības un apziņas līmenis, ārēja un manipulatīva kontrole un organizācija, kā arī īpaši organizēti uzmanības objekti
(pēc H.Blumera, 1939)
masu komunikācija
informācijas pārraidīšanas un uztveres process, kurā tā tiek formēta un izplatīta ar tehnisko līdzekļu palīdzību relatīvi plašai un heterogēnai auditorijai.
masu komunikācija
masu auditorija ir plaša, dažāda un anonīma, kas prasa attiecīgi pārdomātu saturu
vēstījumi jeb ziņas tiek izplatītas publiski, bieži ar mērķi sasniegt lielāko daļu auditorijas vienlaicīgi, un pēc sava rakstura ir pārejošas; tomēr vēstījumu sociālais raksturs nosaka auditorijas interesi/vajadzību pēc tiem
- komunikators tiecas atrasties vai operēt kompleksā organizācijā, kas nozīmē lielas izmaksas
tehniskie līdzekļi nodrošina MK regularitāti un vēstījumu pavairojamību
kanālu daudzveidība nodrošina vēstījuma formas daudzveidību
MK procesu var aprakstīt kā…
transmisiju jeb pārraidīšanu (agrīnie modeļi, Westley MacLean, 1957),
rituālu (Carey, 1975) (piedalīšanās, kopīgu vērtību un uzskatu iegūšana)
publiskošanu (uzmanības piesaistes, uzturēšanas padziļināšanas modelis, piem., McQuail, 1994, Larson)
uztveri (nozīmes atšķirīgas konstruēšanas dekodēšanas procesā modelis, S.Hall, 1980) (Larson).…