Mārketinga pētījumu būtība un nozīme uzņēmumā
Mārketinga izpēte saved kopā organizāciju ar tās tirgus vidi. Tā sevī ietver informācijas iedalīšanu, vākšanu, analīzi un interpretāciju, lai palīdzētu izprast vidi, atklāt problēmas un iespējas, attīstīt un virzīt mārketinga darbības. Mārketinga pētījumi ir sistemātiska datu apkopošana un analīze par visām mārketinga problēmām: cenu politiku, reklāmas efektivitāti, veiksmīgākiem sadales kanāliem u.c.
Pētījumu pamatjautājumi:
Kas pērk? (segmentēšana, mērķa auditorijas plānošana)
Ko pērk? (pirkumu raksturs, apjoms)
Kāpēc pērk? (pirkuma motīvi, pakalpojuma/ produkta nepieciešamība)
Kad pērk? (akciju laikā, sezonās u.tm.)
Kur pērk? (regulāri apmeklējumi, vietas).…