Mārketinga pētījumi
Mārketinga pētījumi- Mārketinga pētījumi ir sistemātiska datu iegūšana un analīze mārketinga darbības ietvaros. Pētījumos iegūtā informācija saista uzņēmumu ar tirgu, patērētājiem, konkurentiem un makro vidi.
Ikvienam uzņēmumam ir jāpieņem lēmumi. Tas, cik tie ir izsvērti un pareizi, ir atkarīgs no iegūtās informācijas, kas ir uzņēmuma rīcībā.
Priekšnosacījumi veiksmīgam mārketinga pētījumam
Lai veiksmīgi varētu veikt tirgus pētījumus, ir nepieciešams tirgus izpētes plāns, kas būtībā ir atkarīgs no nepieciešamās informācijas veida. Jo konkrētāk un detalizētāk zināsiet, ko izpētē gribat noskaidrot, jo efektīvāks būs pētīšanas rezultāts un īsāks laiks nepieciešams pētījumam. Viss augšminētais garantē mazākas izmaksas.
Priekšnosacījumi veiksmīgam mārketinga pētījumam
Lai izvēlētos pareizu pētījumu metodi, ir jānoskaidro un jāizanalizē sekojoši jautājumi:
1.Kāds ir pētījuma mērķis? Kādus lēmumus vēlaties pieņemt veicot šo pētījumu?
2. Kas būs šī pētījuma lietotāji? Kam tas domāts? - bankai, augstākā līmeņa menedžeriem, klientiem?
3. Kāda veida informācija ir nepieciešama, lai uz to varētu balstīties un pieņemt pareizo lēmumu vai informēt pētījumā iesaistīto auditoriju.
4. No kādiem avotiem informācija būtu jāvāc? - piemēram, darbinieki, klienti, klientu vai darbinieku grupas, dokumentācija?
5. Kā šī informācija var tikt savākta? - intervijas, anketas, novērojumi?
6. Kad informācija ir nepieciešama?
7. Kādi un cik resursi ir pieejami, lai savāktu šo informāciju?…